اداره کل هنرهای نمایشی در پی حواشی ایجاد شده در پی پخش فیلم‌تئاتر «بالاخره این زندگی مال کیه» در فضای مجازی تاکید کرده این اثر ثبت درخواستی در ادارات کل معاونت امور هنری و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نداشته و به‌صورت غیرقانونی در شبکه‌های مجازی به نمایش درآمده است.

پایگاه خبری تئاتر: با توجه به حواشی ایجاد شده در چند روز گذشته پیرامون بخشی از یک فیلمِ‌تئاتر، روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیحاتی را به شکل اختصاصی در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) قرار داد. در این متن آمده است: پیرو پخش خبر و نمایش قطعه فیلمی در فضای مجازی از نمایش بالاخره این زندگی مال کیه؟ به کارگردانی اشکان خیل‌نژاد نکاتی جهت روشن شدن افکار عمومی اظهار می‌شود:

۱) روند صدور مجوز فیلم‌تئاتر (وی او دی) در فضای مجازی شامل درخواست افراد حقیقی و حقوقی است که پس از بررسی‌های شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی، مجوز مربوطه صادر می‌گردد. در این مجوز اصول شانزده‌گانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رعایت می‌شود که نمایش مذکور هیچگونه ثبت درخواستی در ادارات کل معاونت امور هنری و سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نداشته و به صورت غیرقانونی در شبکه‌های مجازی به نمایش در آمده است.

۲) نمایش فوق (بالاخره این زندگی مال کیه) در دو نوبت در سالهای ۱۳۹۰ در مجموعه دانشگاهی تالار مولوی و سپس در سال ۱۳۹۳ در مجموعه خانه هنرمندان (تماشاخانه ایرانشهر) به روی صحنه رفته است.

۳) بدیهی است اجازه اجرا در سالن‌های مورد اشاره فقط در خصوص اجرای صحنه‌ای بوده است و نه پخش در فضای مجازی.

در این متن آمده است: فیلم مذکور به ضبط ویژه تلویزیونی از نمایش فوق توسط سالن ایرانشهر مربوط می‌شود که در فضای مجازی پخش شده است.

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید