داوود کیانیان نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر معتقد است تئاتر نیاز کودک و نوجوان است زیرا این نیاز فطرتا در کودک و نوجوان وجود دارد و آن‌ها به صورت غریزی به آن نیازمند هستند.

پایگاه خبری تئاتر:  داوود کیانیان نمایشنامه‌نویس و کارگردان شناخته شده تئاتر و از فعالان حوزه تئاتر کودک و نوجوان که در این زمینه آثار متعددی همچون؛ "بچه‌ها وسگ‌ها"، "داد و بیداد"، "بزرگترین موجود روی زمین"، "نمایش بازی"، "خروسک پریشان"، "پرنده وفیل" و... را نوشته و کارگردانی کرده، با بیان اینکه تئاتر نیاز حیاتی کودک و نوجوان است، گفت: تئاتر نیاز کودک و نوجوان است زیرا این نیاز فطرتا در کودک و نوجوان وجود دارد و آن‌ها به صورت غریزی به آن نیازمند هستند. نیازمند هستند تا زندگی رابا تئاتر تجربه و تمرین کنند. به نظر من هنر تئاتر برای کودک و نوجوان جنبه حیاتی دارد. ما در کودکی همیشه نیاز به نمایش و بازی نمایشی داریم.

او ادامه داد: من به آقای دهکردی دبیر این جشنواره پیشنهاد می‌کنم در این دوره از جشنواره بیشتر به رشد کیفی این جشنواره توجه کنند تا رشد کمی. به عنوان فردی که در این زمینه فعالیت می‌کنم از آقای دهکردی درخواست می‌کنم که به فکر رشد این جشنواره باشد هر چند ایشان به عنوان دبیر جشنواره در این دوره از هنرمندان درخواست کردند تا به عنوان مشاوره در کنار این جشنواره باشند و این قدم بزرگی برای رشد این جشنواره است. این مسئله که می‌گویم جشنواره باید رشد کند به این معنی نیست که در دورهای قبلی رشدی نداشته بلکه به نظر من شهرام کرمی هم در دوران دبیری خود در جهت بالندگی این جشنواره تلاش فراوانی کرد، همینطور مصطفی رحمان‌دوست. به نظر من همچنان که یک سال از عمر ما می‌گذرد و ما رشد می‌کنیم جشنواره هم باید در ابعاد مختلف رشد کند من برای جشنواره بیست ویکم که دبیری جوان، خوش‌فکر وپورشور دارد آرزوی موفقیت می‌کنم.

بیست‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از 15 مهر ماه همزمان با روز جهانی کودک آغاز و در تاریخ 21 مهر ماه مصادف با عید سعید غدیر خم پایان می‌یابد.