اجرای ویژه نمایش «بر پهنه دریا» جدیدترین نمایش پارسا پیروزفر با حضور گلاب آدینه و نواختن زنگ آغاز نمایش توسط وی شب گذشته در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد.

پایگاه خبری تئاتر: شب گذشته 8 شهریور ماه اجرای ویژه نمایش «بر پهنه دریا» به کارگردانی پارسا پیروزفر، با حضور گلاب آدینه و نواختن زنگ آغاز نمایش توسط وی در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد.

در این مراسم که با اجرای مسعود فروتن همراه بود، پارسا پیروزفر کارگردان، مترجم و بازیگر نمایش «بر پهنه دریا» در سخنانی کوتاه، گفت: از این که تشریف آوردید متشکرم و امیدوارم از نمایش لذت ببرید.

در ادامه فروتن با این توضیح که معمولا برای اولین اجرا چنین مراسمی می ­گیریم ولی این بار به دلیل اینکه روز اول بعضی چیزها آماده نبود و از روز بعد بلیت­ها در پیش فروش اینترنتی تمام شده بود، اجرای افتتاحیه به شنبه موکول شد از گلاب آدینه دعوت کرد تا به عنوان مهمان ویژه صحبت کند.

گلاب آدینه در حالی که به دلیل اجرای هم زمان نمایش «دور همی زنان شکسپیر»، سعی می­ کرد با صدای آرامی سخن بگوید، گفت: خوشحالم از اینکه برای آیین گشایش نمایشی دعوت شدم که کارگردانی پشت آن هست که با اخلاق و آداب است و به این دو ویژگی شهرت دارد. آقای پیروزفر بین دوستان به عنوان شخصی فرهنگی، با شعور، روشنفکر به معنای واقعی کلمه و در نتیجه خوش فکر، خوش بین، متین و... شهره است، خدا زیاد کند چنین افرادی را.

وی ادامه داد: پارسا پیروزفر می­ تواند الگوی بسیار خوبی باشد برای جوانانی که تازه وارد این حرفه می­ شوند. نمایش قبلی وی در ایرانشهر، «سنگ­ها در جیب­هایش» بسیار پرطرفدار بود و توانست تماشاگران بسیاری را به سالن بکشاند و خاطره خوبی در ذهن بینندگان باقی بگذارد. امیدوارم این نمایش هم مخاطبین زیادی داشته باشد و باز تماشاگران تازه­ ای را به سالن بیاورد.

آدینه در بخش دیگری از سخنانش به حمایت از تئاتر اشاره کرد و افزود: می­خواهم از این فرصت سوء استفاده و یا استفاده کنم و از همه دوستان خواهش کنم که تبلیغ برای تئاتر را فراموش نکنید، بین همکاران، دوستان، آشنایان و صفحات مجازی و هرجا که می­ رسید برای تئاتر تبلیغ کنید که این هنر متعالی زنده و برقرار بماند و مسئولان مجبور شوند که ارزش و بهای بیشتری به این هنر بدهند.

در ادامه مراسم، مجید سرسنگی، رئیس تماشاخانه ایرانشهر ضمن عذرخواهی از رعایت صدا و آهسته صحبت کردن به دلیل اجرای نمایشی دیگر، اظهار کرد: در این چند سالی که افتخار داشتم که در این مجموعه خدمت کنم آقای پیروزفر یکی از کارگردان­های فهیم، حرفه ­ای و به معنای دقیق کلمه هنرمندی است که توفیق داشتم با او کار کنم و چنین دوست خوبی پیدا کنم. هم نمایش­های پیروزفر نشان داده که نمایش­هایی هستند که می­ توانند با مخاطب ارتباط برقرار کنند و هم خودش نشان داده که هنر تئاتر را همیشه از زاویه فرهنگی می بیند.

سرسنگی افزود: در چند ماهه اخیر همانطور که می­ دانید خیلی مطالب درباره آثار نوشته و حرف­ها زده شد، بعضی­ ها به واقع درست نبود و تهمت محسوب می شود. اگر قرار باشد در کشور ما توسعه ­ای در زمینه فرهنگ و هنر صورت بگیرد همه باید در این توسعه کمک کنند، چیزی که برای کشور ما لازم است. شاید اکنون بیش از هر زمان دیگری کشور ما نیازمند برگشتن به آن فرهنگ اصیلی است که سال­های سال باعث افتخار ما بوده است. برای برگشتن به آن فرهنگ و شکوفا کردن آن و رسیدن به فرهنگ متعالی ­تر همه باید کمک کنند، هنرمندان، مسئولین، مردم و رسانه ها.

در پایان این مراسم زنگ نمایش، توسط گلاب آدینه نواخته شد و حاضران پوستر نمایش «برپهنه دریا» را امضا کردند و به تماشای این اثر نشستند.