حسین اناری گفت: نمایش "ظمان، مکان، ذبان" در ماهیت زمان می‌گذرد و تأثیر زمان بر زندگی انسان را نشان می‌دهد.

پایگاه خبری تئاتر: "ظمان، مکان، ذبان" نوشته و کار حسین اناری از ۲۹ دی‌ماه ساعت ۱۹ در سالن شماره دو خانه نمایش مهرگان روی صحنه است و بازیگران این نمایش محمد پوریا هلالی، احسان صاحبدادی، یاشار دبیری، بهاره همایونفر، کمند کلبادی و شایان پورملایی لنگرودی هستند.

حسین اناری درباره موضوع و مضمون این اثر گفت:  نمایش "ظمان، مکان، ذبان" در ماهیت زمان می‌گذرد و تأثیر زمان بر زندگی انسان را نشان می‌دهد.  انسان‌ها آن‌قدر درگیر روزمرگی‌ها و یک سری دل‌مشغولی‌های ساده هستند که اصلاً به زمان توجه نمی‌کنند که چقدر ارزشمند است.

او اضافه کرد: در این نمایش چند نفر وجود دارند که از زمان‌های مختلف به صورت اتفاقی در یک فضا و مکان واحد جمع می‌شوند. عدم یک زمان درست آن‌ها را دچار چالش می‌کند و در آخر به بخش اصلی کار که زمان است می‌رسند. ما سر نام نمایش یک بازی زمانی کرده‌ایم که بگوییم این موضوع چقدر مهم است.

این کارگردان در خصوص فضای اجرایی نمایش "ظمان، مکان، ذبان" اظهار داشت: سبک اجرایی نمایش رئال است. عده‌ای فکر می‌کردند سورئال است ولی این کار بسیار واقع‌گرایانه و رئال است. یک کار شسته رفته و منظمی است.

اناری در پاسخ به این سوال که چطور تصمیم به اجرا در زمان فعلی گرفت، توضیح داد: من برای اجرا تشنه بودم. احساس می‌کردم اگر ممنوعیت‌ها برداشته شود همچنان یک عده راضی نمی‌شود اجرا بروند ولی من این ریسک را کردم تا چراغ تئاتر خاموش نباشد زیرا دغدغه اصلی من تئاتر است.

او با اشاره به اینکه شش ماه برای این نمایش تمرین کرده‌اند، درباره شخصیت‌های نمایش گفت: نمایش ما پنج پرسوناژ اصلی دارد و یک پرسوناژ فرعی که در حد چند ثانیه روی صحنه حاضر می‌شود.

این کارگردان در پایان خاطرنشان کرد: اجرای نمایش "ظمان، مکان، ذبان" تا 15 بهمن‌ماه ادامه دارد. من از مردم دعوت می‌کنم که بیایند این نمایش را ببینند.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید


منبع: هنرآنلاین