حمیدرضا نعیمی نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به انتشار نمایشنامه های «فاوست»، «سقراط» و «چه گوارا»، از روی صحنه بردن نمایشی جدید در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد در حال گردآوری مجموعه اشعارش است که مضامین مختلفی چون نسل کشی گروه داعش و بازسرایی «سوگ چامه ایرج» را در بر می گیرد.

پایگاه خبری تئاتر: حمیدرضا نعیمی نویسنده و کارگردان تئاتر درباره فعالیتهای اخیرش گفت: بعد از اتمام اجرای نمایش «فاوست» با گروه تئاتر شایا در حال بررسی برای اجرای یک اثر نمایشی هستیم که البته زمان اجرای آن هنوز مشخص نیست و ممکن است اواخر سال و یا اوایل سال جدید باشد. فعلا در حال جمع بندی هستیم بنابراین نام نمایش را نمی توانم اعلام کنم.

وی درباره حضور در جشنواره سی و سوم تئاتر فجر نیز عنوان کرد: با وجودیکه به خاطر حضور اردشیر صالح پور در سمت دبیری جشنواره بسیار علاقمند به شرکت در این دوره از جشنواره تئاتر بودم اما با توجه به شرایط گروه این امکان وجود ندارد. اما نمایش «فاوست» را برای بخش مرور جشنواره پیشنهاد خواهیم داد که پذیرفته شدنش به نظر هیات انتخاب باز می گردد.

نویسنده «شب بی‌پایان فاخته» درباره انتشار نمایشنامه هایش گفت: طی صحبتهایی که با انتشارات نیکان داشتم، قرار است نمایشنامه های «فاوست» و «چه گوارا» در آینده ای نزدیک منتشر شوند. همچنین برای چاپ نمایشنامه «سقراط» و دو نمایشنامه کوتاه دیگر با عنوان «سنکا» و «یک دقیقه از آینده به اتمام رسیده» نیز صحبتهایی انجام داده ام و منتظر مشخص شدن زمان چاپشان هستم.

وی افزود: البته طی قراردادی که با انتشارات نیکان داشتم قرار بود نمایشنامه «فاوست» همزمان با اجرای این نمایش در تالار وحدت به بازار کتاب بیاید اما این اتفاق میسر نشد و فرصتی خوب از دست رفت. همچنین قرار است در آینده ای نزدیک برای چاپ تعدادی از اشعارم که در طول 5 - 6 سال اخیر نوشته ام، اقدام کنم.

کارگردان «درخشش در ساعت مقرر» درباره مضمون این اشعار توضیح داد: هنوز نام این مجموعه اشعار مشخص نیست اما نام کتاب از خود اشعار وام گرفته می شود. مضمون این شعرها نیز خیلی گسترده است و از یک اتفاق کوچک اجتماعی تا بیان مبحثی خارج از مرز و بوم ایران را شامل می شود.

نعیمی در پایان متذکر شد: به عنون نمونه یک از آخرین شعرهای این مجموعه در ارتباط با نسل کشی گروه داعش در عراق است. همچنین یکی دیگر از بخشهای این کتاب نیز شامل منظومه «سوگ‌چامه ایرج» پسر فریدون در شاهنامه است که در قالب شعر سپید با نگاه و رویکرد امروزی بازسرایی شده است. 

نمایشنامه‌های «امشب دیگر مهره‌های پشتم نی‌لبک می‌زنند»، «روزنه»، «دختری با شنل ارغوانی»، «شب بی‌پایان فاخته»، «داستان‌های کارور»، «مکبث»، «کالون و قیام کاستلیون» برخی از آثار حمیدرضا نعیمی در مقام نمایشنامه‌نویس هستند. اجرای نمایشهای «سقراط» و «فاوست» آخرین آثار وی هستند که در تالار وحدت به صحنه رفته اند.