علی اکبر حلیمی نمایش «میهمان غار» که مضمونی دینی دارد را با روایت و زاویه نگاه کودکانه در جشنواره تئاترعروسکی تهران مبارک اجرا می‌کند.

پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان درباره این اثر نمایشی یادآورشد: متن این کار سال 86 برگزیده جشنواره ملی نمایشنامه نویسی پیامبر اعظم(ص) در بخش کودک بود و سال 91 این نمایشنامه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان منتشر شد، سال 92 این اثر به تولید رسید و بیش از 200 اجرا در مشهد داشتیم.

او با بیان اینکه «میهمان غار» مضمونی دینی دارد درباره داستان این نمایش ادامه داد: داستان نمایش ماجرای نجات معجزه آسا پیامبر اسلام(ص)به فرمان خدا توسط عنکبوت‌ها و یک پرنده در غار ثور است.این یک داستان معروف دینی است که در قرآن کریم در آیه 41 سوره توبه به آن اشاره شده است.

این کارگردان افزود: ما این داستان را از زاویه نگاه کودکانه و فانتزی مورد تاکید قرار داده‌ایم به گونه‌ای که بچه‌های 5 تا 12 سال به راحتی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند، در اجراهایی قبلی که در مشهد داشتیم بیش از 25 هزار کودک نمایش را دیدن و ارتباط خوبی برقرار کردند.

حلیمی درباره نحوه حمایت‌ها و کمک‌های مالی برای حضور نمایشش در جشنواره عروسکی تهران مبارک تصریح کرد: به تازگی از خود جشنواره کمک هزینه‌ای به ما داده شد اما از طرف خود استان با توجه به شرایط بودجه فرهنگی و مشکلات اعتباری هیچ حمایتی از ما نشد.

این کارگردان با اشاره به وضعیت تئاتر عروسکی در استان خراسان عنوان کرد: آستان قدس رضوی و دستگاه‌هایی مثل شهرداری بیشترین تلاش را برای نمایش عروسکی انجام دادند و شش سال متوالی است که برگزیده‌های جشنواره ضامن آهو از مشهد انتخاب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تئاتر عروسکی و هنرمندان آن در مشهد پتانسیل بسیار بالایی دارد اما مسئولین فرهنگی در استان برنامه‌ریزی جدی برای آن ندارند و خود هنرمندان و علاقه مندان تئاتر عروسکی هستند که در این عرصه حضور جدی دارند.

این هنرمند گفت: تئاتر مشهد بزرگانی چون رضا کیانیان ‌،داود کیانیان و داریوش ارجمند را به تئاتر ایران معرفی کرده است و همچنین نمایش عروسکی در مشهد پتانسیل عظیمی دارد که نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق و سازمان یافته از سوی متولیان فرهنگی دارد.

 متن نمایش «میهمان غار» نوشته علی اکبر حلیمی و فروغ افشاریان زاده است و رضا رضاپور (صداپیشه)،‌ مژگان علی پور‌، میسترا زری‌، پویا عباسی‌، فاطمه یعقوبی‌، اکبر عباسی و شکوفه علیزاده(بازیگران) غلامرضا محمدی(دستیار کارگردان)، فرشته ابراهیمی (طراح صحنه و عروسک)‌، حسین انفرادی(آهنگساز) و آرش بیات(تنظیم موسیقی) در نمایش همکاری دارند.

 جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک از 22 تا 29 شهریور برگزار می‌شود.