کارگردان نمایش ˝نوعی داستان عاشقانه˝ معتقد است این نمایشنامه یکی از شخصی‌ترین آثار آرتور میلر است و داستان آن به زمانی بازمی‌گردد که او و مرلین مونرو با هم ازدواج کرده بودند. در حقیقت این نمایشنامه استنباطی از تجربیات میلر در مواجهه با زندگی زناشویی‌اش محسوب می‌شود

پایگاه خبری تئاتر: آرتور میلر به عنوان یکی از نمایشنامه‌نویسان برجسته و مطرح قرن بیستم در میان هنرمندان تئاتر ایران علاقه‌مندان فراوانی دارد و بسیاری از آثار او همچون؛ "همه پسران من"، "مرگ فروشنده"، "بوته آزمایش"، "چشم اندازی از روی پل"و... تاکنون به دفعات توسط کارگردان‌های ایرانی روی صحنه رفته است. با این حال اما هنوز نمی‌توان منکر لذت تماشای چندین‌باره نمایشنامه‌های این نویسنده آمریکایی بود.

در همین زمینه، مسعود تاروردی کارگردان و بازیگر تئاتر پس از اجرای موفق نمایشنامه "چشم‌اندازی از روی پل"، این روزها نمایشنامه "نوعی داستان عاشقانه" نوشته آرتور میلر را در سالن خسرو شکیبایی تماشاخانه سه‌نقطه روی صحنه برده که با استقبال علاقه‌مندان تئاتر نیز روبه‌رو شده است.

تاروردی درباره روند اجرای این متن و ویژگی خاصی که او را برای اجرای صحنه‌ای این نمایشنامه مجاب کرده، به هنرآنلاین، گفت: در وهله اول اینکه من علاقه خاصی به آثار میلر دارم و سال گذشته هم "چشم‌اندازی از روی پل" را در همین سالن اجرا کردم، اما با توجه به اینکه فضای نمایشنامه "نوعی داستان عاشقانه" بسیار به فضای امروز جامعه ما نزدیک است، همین امر من را مجاب کرد تا این نمایش را اجرا کنم.

او با اشاره به سخت بودن اجرای این اثر به عنوان یک نمایشنامه تک پرده‌ای با دو پرسوناژ که بدون هیچ توقفی به مدت 65 دقیقه با هم روی صحنه هستند، ادامه داد: این متن برای نخستین بار است که برای عموم اجرا می‌شود و به جز یک یا دو بار که ظاهرا در یک جشنواره دانشجویی اجرا شده تاکنون در ایران اجرای عمومی نشده است.

تاروردی اضافه کرد: "نوعی داستان عاشقانه" یکی از شخصی‌ترین نمایشنامه‌های آرتور میلر است و داستان نمایش نیز به زمانی بازمی‌گردد که او و مرلین مونرو با هم ازدواج کرده بودند. در حقیقت این نمایشنامه استنباطی از تجربیات میلر در مواجهه با زندگی زناشویی‌اش محسوب می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا برای اجرای این نمایش آیا تغییری در متن نیز داده یا نه، گفت: میلر آنقدر شحصیت بزرگی است که من اصلا به خودم چنین اجازه‌ای را نمی‌دهم که بخواهم در آن تغییری ایجاد کنم، اما تنها چیزی که باید به آن اشاره کنم صحنه پایانی کار است که فکر می‌کنم این پایان در جامعه ما پایان درست‌تری است.

کارگردان نمایش "چشم‌اندازی از روی پل" با اشاره به اینکه در این نمایش میلر به نوعی به شرایط زمانه‌اش اعتراض کرده، درباره شیوه اجرایی این اثر نیز عنوان کرد: علاوه بر اینکه من به کارهای رئال علاقه دارم، معتقدم این‌گونه نمایشی می‌تواند ارتباط بیشتری با مخاطب برقرار کند به همین خاطر در اجرای این نمایش نیز سعی کردم کاملا واقعاگرایانه به متن نگاه کنم و بیشترین تمرکزمان بر این بود که مخاطب نه به معنای مخاطب خاص بلکه مخاطب عام بتواند به راحتی با نمایش ارتباط برقرار کند. به همین دلیل هم برای آنکه بتوانم مفهومی و معنایی درست و صحیح از بیماری اسکیزوفرنی را به تماشاگر نشان دهیم حدود سه ماه روی اسکیزوفرنی و شیزوفرنی تحقیق کردیم و فیلم‌های مستند، داستانی و حتی آموزشی را تماشا کردیم و حتی با افرادی که با این بیماری درگیر بودند صحبت کرده و از چند روانشناس مشورت گرفتیم.

در این نمایش نسیم افشارپور و مسعود تاروردی ایفای نقش می‌کنند و خشایار شمشیرگران نیز به عنوان صداپیشه با آنها همکاری کرده است.

نمایش "نوعی داستان عاشقانه" نوشته آرتور میلر با ترجمه حسن ملکی با کارگردانی مسعود تاروردی هر روز ساعت 19 به مدت ۶۵ دقیقه در سالن خسرو شکیبایی تماشاخانه سه‌نقطه اجرا می‌شود.