فیلم تئاتر «افسانه ماردوش» به نویسندگی منوچهر اکبرلو و کارگردانی محمد جهان‌پا از روز ۲۲ بهمن در پایگاه مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اکران می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: «افسانه ماردوش» به نویسندگی منوچهر اکبرلو و کارگردانی محمد جهان‌پا، از سوی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری روز ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ هم‌زمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در پایگاه مجازی کانون به نشانی th.kpf.ir اکران آنلاین خواهد شد.

فیلم‌تئاتر «افسانه ضحاک ماردوش» درباره یکی از داستان‌های کتاب ارزشمند شاهنامه است. در این نمایش می‌بینیم که ضحاک در یمن کشور همسایه آن‌روزهای ایران، به یاری اهریمن، پدر را می‌کشد و پادشاه می‌شود. اهریمن در نقش آشپز ظاهر شده و برای او غذاهای خوشمزه می‌پزد و به‌عنوان هدیه شانه‌های ضحاک را می‌بوسد و غیب می‌شود. از شانه‌های ضحاک مارهایی می‌روید که تنها خوراک‌شان مغز سر آدمی است. در این میان ضحاک به ایران حمله می‌کند و پادشاه ایران می‌شود. تا این‌که...

این نمایش به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی با حمایت مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در سال ۱۳۹۸ تولید شده است.

در این نمایش ساجد اندرون، علی ضمیری، محمدرضا علوی، سعید باصری، حسام نورمحمدی، احسان صاحب‌دادی، سینا خدادادی، محمد تقی‌نژاد، پرستش سلطانی و جلال کریم‌زاده ایفای نقش کرده‌اند.

بر اساس این خبر، فائزه مهدوی، مهلا فلاح، مهرانا عبداللهیان، امیرحسین ریحانی، مصطفی قدرتی، احمد ایزانلو، سجاد هدایتی، ریحانه قزوینی، نفیسه علیزاده، رویا صالحی‌پور، مهدی بامی، علی جعفری، مصطفی سعیدی، صبا غراب، محمد همتی، حامد آرانه، بنیامین رحمتی، فاطمه‌سادات رضوی، سینا کارگزار و امیرحسین شیردل گروه فیزیکال این نمایش هستند.

همچنین وحید ممیزی طراحی حرکات فرم، مهدی شریفی طراحی صحنه، محبوبه سلطانی طراحی لباس، امیرحسین غفاری طراحی گریم، پروین قهرمانی‌نژاد طراحی و ساخت عروسک اسب و نمایش سایه‌ای، فرشته ابراهیمی طراحی و ساخت عروسک مار، سینا افشار طراحی گرافیک و مرتضی شاد طراحی پوستر نمایش «افسانه ماردوش» را بر عهده داشته‌اند.

بر همین اساس، نیر مطیع، مرضیه حزیره، سمیه سپهری‌کیا، افسانه ظریفیان‌، سارا رهنما، مژگان شمیمی، افسانه قدرتی و زهرا اخلاقی گروه ساخت عروسک، محمدرضا طهران و محبوبه خدادادی گروه اجرای دکور، امیر و آرش بیات آهنگ‌ساز، ریحانه حیدرآبادی و معصومه ایزدی دستیار لباس، فاطمه قنبری و علی گنجعلی دوخت لباس و قدسی شریعتی، آتنا صالحیان، احسان بلوریان، سارا کریمی، سجاد خیابانی و محمدرضا رضایی مجریان گریم به شمار می‌روند.

همچنین سرمایه‌گذار نمایش «افسانه ماردوش» نیکو تفردی است و مشاوران گروه کارگردانی فرهاد آقابیگی، معصومه موسویان و محبوبه بزم‌آرا هستند.

ساخت و اجرای تصاویر ویدئویی این نمایش را حمید ملیحی، مدیریت صحنه را سیده‌نجمه چلنگر، گروه صحنه را علی نکویی، یاسمن زارع‌زاده و محمد بامی، عکاسی را حسین ذبیح‌مقدم، روابط عمومی را پروین خاکپور، سرپرستی را سعید عسکری، امور رسانه و فضای مجازی را محمدتقی اثنی‌عشری بر عهده داشتند.

یادآوری می‌شود گام دوم طرح «نمایش نما» به مناسبت دهه‌ی فرخنده فجر از اول بهمن آغاز شده و علاقه‌مندان به تماشای تئاتر کودک و نوجوان می‌توانند روزهای چهارشنبه یکی از آثار تولید شده در مرکز تولید تئاتر کانون را به‌صورت آنلاین در پایگاه th.kpf.ir تماشا کنند.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید