​نزدیک به ۶۴ هزار مخاطب در خانه مجازی جشنواره و ۱۳ هزار مخاطب با خرید بلیت و تماشای آنلاین در سه پلت‌فرم به تماشای آثار بخش مسابقه سی وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نشستند.

پایگاه خبری تئاتر: طی ۵ روز برگزاری جشنواره سی‌وهفتم، درخانه مجازی جشنواره (پلت‌فرم هاشور) جمعا ۱۵ هزار و ۹۹۴ نفر به تماشای فیلم‌های کوتاه بخش بین‌الملل و ۳۸ هزار و ۸۵۹ نفر به تماشای فیلم‌های کوتاه بخش ملی نشستند.

همچنین در روز ششم و با تمدید اکران آنلاین به‌دلیل استقبال مخاطبان، در مجموع ۸ هزار و ۳۸۲ نفر از علاقه‌مندان فیلم‌های هر دو بخش بین‌الملل و ملی را در خانه جشنواره تماشا کردند و به این ترتیب جمعا ۶۳ هزار و ۲۵۳ بازدید آنلاین در خانه جشنواره ثبت شد.

برپایه این گزارش در ایام برگزاری جشنواره سی‌وهفتم، در مجموع ۱۲ هزار و ۹۶۹ نفر از علاقه‌مندان اقدام به خرید بلیت تکی و تماشای آنلاین فیلم‌های کوتاه کردند که این تعداد شامل ۶ هزار و ۵۳۹ نفر در پلت‌فرم «وُدیو»، ۲ هزار و ۸۶۳ نفر در پلت‌فرم «تیوال» و ۳هزار و۵۶۷ نفر در پلت‌فرم «هاشور» است.

همچنین مخاطبان در مجموع ۶۹ بسته فیلم‌های کوتاه را شامل ۴۰ بسته از پلت‌فرم وُدیو، ۹ بسته از پلت‌فرم تیوال و ۲۰ بسته از پلت‌فرم هاشور، خریداری کرده و تماشا کردند.

پنج فیلم پربازدید خانه مجازی جشنواره (پلت‌فرم هاشور) به‌شرح زیر است:

«شاهد» به‌کارگردانی علی عسگری / ۱۱۵۳ بازدید

«وضعیت اورژانسی» به‌کارگردانی مریم اسمی‌خانی / ۱۱۰۸ بازدید

«نوستالژیا» به‌کارگردانی دنبا کرم‌زاده / ۱۰۹۵ بازدید

«ترس خود را جابه‌جا می‌کند» به‌کارگردانی ایمان صالحی / ۱۰۴۶ بازدید

«پانیک» به‌کارگردانی مرتضی فرهادنیا / ۹۹۷ بازدید

گفتنی‌است جمع کل درآمد حاصل از فروش بلیت در هر سه پلت‌فرم جشنواره سی‌وهفتم، مجموعاً ۴۰ میلیون و ششصد و هشتاد و پنج هزارتومان بوده است و عواید حاصل از فروش بلیت بر اساس تعداد بلیت‌های خریداری شده جهت هر اثر به صاحب آن فیلم تعلق می‌گیرد.

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی یکم تا ششم بهمن به صورت حضوری در پردیس سینمایی ایران مال و به‌صورت آنلاین در سامانه‌های برخط نمایش فیلم و اینستاگرام انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید