حمید صفایی نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر از اجرای نمایش ˝تشبایی˝ بر اساس زندگی الیاس پیامبر در تماشاخانه سنگلج خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: حمید صفایی نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر که پیش از این نمایش‌های "نبی سلیمان" و "خانه زیبای عشق" را در مقام کارگردان روی صحنه برده، از تصویب نمایشنامه جدید خود با عنوان "تشبایی" و اجرای آن در تماشاخانه سنگلج در سال‌ جاری خبر داد.

صفایی درباره جدیدترین اثر نمایشی خود به هنرآنلاین، گفت: در کنعان قدیم (فلسطین کنونی) محلی به نام تشبا بوده که محل تولد الیاس پیامبر است و قصه نمایش برگرفته از سوره‌های صافات و انعام روایتی است از زندگی حضرت الیاس.

این کارگردان تئاتر درباره خط داستانی نمایش "تشبایی" عنوان کرد: این نمایش روایت زندگی حضرت الیاس است در واقع حضرت الیاس در زمانی به دنیا آمدند و در جایی رشد کرده و به پیامبری برگزیده می‌شوند که پادشاه آن زمان و همسرش به مردم ظلم و ستم فراوانی می‌کردند. این ظلم و ستم به اندازه‌ای بوده که علاوه بر غارت اموال مردم و تصرف باغات و زمین‌های کشاورزی، بسیاری از آنها را از خانه‌هایشان آواره می‌کردند.

او درباره علت انتخاب این متن برای اجرای افزود: علاوه بر کشش‌های دراماتیک این قصه، تشابه آن با اتفاقاتی که این روزها در فلسطین می‌افتد و شاهد آن هستیم از جمله دلائلی بودند که تصمیم به اجرای این اثر گرفتم و امیدارم با حمایت‌هایی که از این نمایش می‌شود بتوانم تا پایان سال آن را روی صحنه ببرم.

صفایی درباره شیوه اجرایی این اثر نیز گفت: من مانند بقیه کارهایم این کار را نیز کاملا در فضایی رئال اجرا خواهم کرد و در مجموع این نمایش 15 نقش اصلی دارد که 10 هنرور نیز آنها را همراهی می‌کنند.