از بین 48 نمایش متقاضی، 9 نمایش به بخش مسابقه جشنواره راه یافتند و در روزهای جشنواره اجرای عمومی در شهرستان ری خواهند داشت.

پایگاه خبری تئاتر:  نمایشهای «فراموشی» به کارگردانی محمد خداوردی از شهرستان اسلامشهر، «مترسک های جنگی» به کارگردانی محمد حسین ستوده از شهرستان پاکدشت، «آخرین شیر کهکشان راه شیری» به کارگردانی سید محمد رضا حسینی از شهرستان ملارد، «قهقرا» به کارگردانی امیر حسین شفیعی از شهرستان ورامین، «شاید زندگی» به کارگردانی رضا شیرازی از شهرستان ورامین، «جان مادرتان برقصید» به کارگردانی محمد رضا مختاری از شهرستان ری، «کبیسه های مردادی» به کارگردانی سامان خلیلیان از شهرستان تهران، «زمستان است» به کارگردانی مرتضی تقی زاده از شهرستان شهریار و «ودیعه» به کارگردانی روح اله سنایی از شهرستان پیشوا، نمایش هایی هستند که در بخش مسابقه به اجرای عمومی خواهند پرداخت.

مجتمع فرهنگی هنری شیخ ابوالفتوح رازی، کانون فرهنگی تربیتی سمیه و سالن کتابخانه شیخ صدوق صحنه اجرای نمایش های نوزدهمین جشنواره تئاتر استان تهران خواهد بود.

نوزدهمین جشنواره تئاتر استان تهران در راستای ارتقا، اعتلا، تشویق و ترویج اجرای عمومی آثار نمایشی و مستمر در سطح استان به ویژه شهرستان های تابعه، از 18 تا 21 شهریور ماه به میزبانی شهرستان ری و به همت معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است