فیلم سینمایی «دشت خاموش» پس از حضور در جشنواره بین المللی فیلم کرالا به جشنواره‌های فیلم چنای، پونا و یاشوانت کشور هندوستان راه یافت.

پایگاه خبری تئاتر: «دشت خاموش» که تا کنون حضور موفقی در جشنواره‌های معتبر جهانی داشته، به نویسندگی و کارگردانی احمد بهرامی و تهیه کنندگی سعید بشیری است و علی باقری، فرخ نعمتی، مهدیه نساج، مجید فرهنگ و تورج الوند بازیگران اصلی این فیلم هستند.

بیست و پنجمین دوره جشنواره بین المللی کرالا از تاریخ ۱۲ تا ۱۹ فوریه (۲۴ بهمن تا ۱ اسفند) در مرکز ایالت کرالا و چهار شهر دیگر این ایالت برگزار می‌شود و دشت خاموش در بخش سینمای جهان این جشنواره به نمایش در می‌آید.

هجدهمین دوره جشنواره بین المللی چنای از تاریخ ۱۸ تا ۲۵ فوریه (۳۰ بهمن تا ۷ اسفند) در شهر چنای برگزار می‌شود و دشت خاموش را به نمایش می‌گذارد.

نوزدهمین دوره جشنواره بین المللی پونا از تاریخ ۴ تا ۱۱ مارس (۱۴ تا ۲۱ اسفند) در شهر پونا برگزار می‌شود و دشت خاموش در بخش سینمای جهان این جشنواره به روی پرده می‌رود. وجود بهترین انستیتوی سینما و تلویزیون هند و همچنین بودن مرکز آرشیو سینمای ملی هند در این شهر، باعث شده که شهر پونا از مهم‌ترین مراکزسینمایی این کشور باشد.

یازدهمین دوره جشنواره بین المللی یاشوانت از تاریخ ۱۳ تا ۱۸ مارس (۲۳ تا ۲۸ اسفند) در شهر مومبای (بمبئی) برگزار خواهد شد و دشت خاموش در این جشنواره بین المللی به نمایش در می‌آید.

فیلم «دشت خاموش» علاوه بر کسب سه جایزه از جشنواره ونیز شامل تندیس شیر بهترین فیلم بخش افق ها، جایزه‌ی انجمن منتقدان بین المللی جهان (فیپرشی) و جایزه اعتماد ملی ایتالیا و کسب جایزه بهترین فیلم از جشنواره‌ی سابورسیو کرواسی، در جشنواره‌های استکهلم، توکیو، شب‌های سیاه تالین، سنگاپور، وایادولید اسپانیا، فلورانس ایتالیا نیز حضور داشته است.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: مسعود امینی تیرانی (مدیر فیلمبرداری)، ناهید عزیز صدیق (مشاور کارگردان)، سارا یاوری (تدوینگر)، حسن مهدوی (طراحی و ترکیب صدا)، وحید رضویان (صدابردار)، فواد قهرمانی (آهنگساز)، پویان درزی (برنامه ریز)، مسعود قدسی (دستیاراول کارگردان)، جاوید جاویدنیا (طراح صحنه و لباس)، نوید میرالی (طراح گریم)، سامان مجدوفایی (تصحیح رنگ و نور)، مهران رضایی (منشی صحنه) و محمود بهرامی و علیرضا میرزایی (مجریان طرح).

فیلم «دشت خاموش»، از سوی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود HFPA جهت شرکت در شاخه بهترین فیلم خارجی به هفتاد و هشتمین دوره مراسم گلدن گلوب معرفی شده بود و احمد بهرامی از طرف HFPA جهت شرکت در یک دوره سه هفته‌ای برای آشنایی با صنعت فیلمسازی آمریکا و در ادامه ساخت فیلم به هالیوود دعوت شده است.

پخش بین المللی فیلم «دشت خاموش» بر عهده شرکت پرشیا فیلم به مدیریت علی قاسمی است.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید