جشنواره‌ی منطقه‌ی چهار از بیست و سومین جشنواره‌ی سراسری تئاتر "سوره‌ ماه" با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

پایگاه خبری تئاتر:  جشنواره‌ی منطقه‌ی چهار از بیست و سومین جشنواره‌ی سراسری تئاتر "سوره‌ ماه" که به میزبانی حوزه هنری استان گلستان برگزار شده بود عصر روز گذشته- 15شهریور ماه- طی مراسمی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

بنا بر اعلام این خبر، رئیس حوزه هنری استان گلستان در این مراسم با اشاره به شعار جشنواره "سوره ماه" گفت: "معنویت، اندیشه و هنر" مفاهیم هدف خلقت بوده که اگر هنرمندان به این مفاهیم عمل نکنند هنرشان تاثیرگذار نخواهد بود؛ پس نیاز است که برای تولیدات آثار هنری از این سه گزینه بهره بجویند.

نقی محمدنژاد با بیان این نکته که حتی کشورهای مدعی تمدن نیز امروز به مباحث معنویت توجه می‌کنند، افزود: هنر تا آنجا اهمیت دارد که مقام معظم رهبری درباره آن فرموده است "اگر فعالیت و کارهای انسان آمیخته به هنر نباشد، ماندگار نخواهد بود" از این رو برای ماندگاری هر کاری نیاز به بهره جستن از هنر است.

وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش مجموعه حوزه هنری برای همکاری در برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره ماه، گفت: داوران جشنواره با نگاه عادلانه و تخصصی خود، نمایش‌های این جشنواره را داوری کردند.

به گزارش صحنه در ادامه‌ی این مراسم آرا هیات داوران به شرح ذیل قرائت شد:

طراحی نور:

لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به طراح نور نمایش "پیله های خیس" به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از گلستان اهدا شد.

بازیگری زن:

لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی جشنواره به به محدثه شیرعلی بازیگر نمایش "پیله های خیس" و نسترن بشردوست بازیگر نمایش "هم سایه‌های خانه شیشه ای" هر دو از استان گلستان تعلق گرفت.

همچنین عنوان برگزیده هیات داوران به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بازیگر نمایش "خیر نبینی سعیده" به سارا یزدانی از مازندران اهدا شد.

بازیگری مرد:

لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به مهیار هزارجریبی، بازیگر نمایش "خیر نبینی سعیده" و رضا عموزاده بازیگر نمایش "هیولای کمد دیواری" هر دو از مازندران تعلق گرفت.

همچنین عنوان برگزیده هیات داوران به همراه دیپلم افتخار به جایزه نقدی به بازیگر نمایش "عبور از مه" به محمد رسائلی از گیلان اهدا شد.

نمایش نامه‌نویسی:

از میان کاندیداهای این بخش فرهاد نقدعلی برای نمایش "خیر نبینی سعیده" مجید کاظم زاده مژدهی برای نمایش "عبور از مه" و فاطمه مکاری برای نمایش "هیولای کمد دیواری"، هیات داوران لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی را به فرهاد نقدعلی نویسنده نمایش "خیر نبینی سعیده" از استان مازندران اهدا کرد و مجید کاظم زاده مژدهی نویسنده نمایش "عبور از مه" از استان گیلان را به عنوان برگزیده اعلام کرد.

کارگردانی:

لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به مجید کاظم‌زاده‌مژدهی کارگردان نمایش "عبور از مه" از استان گیلان رسید و عنوان برگزیده به همراه دیپلم افتخار و جایزه‌ی نقدی به مهیار هزار جریبی کارگردان نمایش "خیر نبینی سعیده" از استان مازندران رسید.

گفتنی است دکتر مهرداد رایانی مخصوص، کوروش زارعی و سید جواد روشن به عنوان هیات داوران کار قضاوت آثار جشنواره‌ی منطقه‌ی چهار از بیست و سومین جشنواره‌ی سراسری تئاتر "سوره‌ ماه" را بر عهده داشتند.

خاطرنشان می‌شود بیست و سومین جشنواره‌ی سراسری تئاتر "سوره‌ ماه" با حضور منتخبین و برگزیدگان جشنواره‌های منطقه‌ای پنجگانه، از 22 تا 28 مهر‌ماه 93 در تهران برگزار می‌شود.