مراسم اختتامیه سومین جشنواره تئاتر کوتاه کیش شامگاه گذشته در تالار همایش های جزیره کیش با اهدای جوایز به برگزیدگان برگزار شد.

پایگاه خبری تئاتر: مراسم اختتامیه سومین جشنواره تئاتر کوتاه کیش شامگاه گذشته ۱۵ اسفندماه در تالار همایش‌های جزیره کیش با حضور هنرمندان و مدیران فرهنگی سازمان مناطقه آزاد کیش با بزرگداشت سامان خلیلیان کارگردان تئاتر و مدیر بخش خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی و مهتاب تبریزی هنرمند کیش وند برگزار شد.

در این مراسم جایزه بخش طرح و ایده مکتوب به مهدی ملکی اهدا شد.

عباس نجاری دبیر جشنواره در ابتدای مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر کوتاه کیش، گفت: در مدت زمان کمی که در اختیار داشتیم، با تلاش شبانه روزی هیأت انتخاب، ۱۴ اثر برگزیده شدند و برای اجرا در کیش از این نمایش‌ها دعوت کردیم و متاسفانه بخش کافه‌ای به دلیل بیماری کووید ۱۹ به صورت نمایش فیلم برگزار شد. مفتخرم به حضور سعید اسدی، آرش دادگر و نادر فلاح استادان عزیزی که دعوت ما را برای داوری پذیرفتند.

نجاری در این مراسم با قدردانی از مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، مدیر هنری و مسئولان معاونت فرهنگی سازمان به سبب رویکرد هنری و فرهنگی موجود و حمایت از برگزاری این گونه جشنواره‌ها بیان کرد: امیدواریم که تلاش‌هایمان برای گسترش، حمایت و تقویت جایگاه تئاتر کوتاه در جزیره کیش به مسیری روشن برسد.

در ادامه مراسم برگزیدگان این جشنواره اعلام شدند.

گروه داوران سومین جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش پس از تماشای نمایش‌های ۲ بخش تئاتر ساحلی و کافه‌ای آرای خود را به ترتیب زیر اعلام کرد:

بخش ساحلی

ایده اجرا:

الف) گروه داوران برای توجه به اساطیر ایرانی در ایده پردازی با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از نمایش «تیشتر و اپوش» قدردانی کرد.

ب) گروه داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از ایده اجرایی چیدمان / اجرای «نیزار» تقدیر به عمل می‌آورد.

موسیقی:

با اهدای لوح و جایزه نقدی گروه داوران از امیرحسین بلغند برای موسیقی نمایش «دلیران ساحل» قدردانی شد.

طراحی فضا:

الف) با اهدای لوح و جایزه نقدی گروه داوران برای بهره گیری از عناصر اجرایی چون لباس و محیط از طراحی فضای نمایش «تیشتر و اپوش» قدردانی شد.

ب) گروه داوران با اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی برای استفاده خلاقانه از محیط و عناصر اجرا نمایش «رومتئوس» را شایسته دریافت تندیس جشنواره می‌داند.

اجراگران:

الف) با اهدای لوح و جایزه نقدی گروه داوران از گروه اجراگران نمایش «اهانت به من نامعلوم» ساناز روشنی، سنا میرجعفری، افشین حسنلو و شایان فیروزی قدردانی کرد.

ب) گروه داوران با اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی آنا زارع و علی حسینی گروه اجراگران نمایش «پرومتئوس» را شایسته دریافت تندیس جشنواره می‌داند.

بازیگران:

الف) گروه داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را برای بازی در نمایش «دلیران ساحل» به فروزان حسینی تقدیم می‌کند.

ب) لوح تقدیر و جایزه نقدی برای بازی در نمایش «وقتی کلاغ‌ها آواز می خوانند» تعلق می‌گیرد به شایان سلطانی.

ج) گروه داوران دیپلم افتخار و جایزه نقدی و تندیس جشنواره را برای بازی در نمایش «وقتی کلاغ‌ها آواز می خوانند» اهدا می‌کند به سعید سلطانی.

کارگردانی:

الف) لوح تقدیر و جایزه نقدی برای کارگردانی نمایش «دلیران ساحل» تعلق می‌گیرد به مهدی روزبهانی.

ب) برگزیده: دیپلم افتخار و جایزه نقدی و تندیس جشنواره اهدای می‌شود به شاهین سلطانی کارگردان نمایش «وقتی کلاغ‌ها آواز می خوانند».

بخش نمایش‌های کافه‌ای

گروه داوران پس از تماشای فیلم نمایش‌های ارسالی در این بخش اگرچه آرزومنده این بود که گروه‌های اجرایی فرصت اجرای زنده و شرکت حضوری در جشنواره را می‌یافتند این امید را هم داشت که آثار با کیفیت بهتری از حیث ارزش‌های هنری و خلاقیت را مشاهده کند، بنابراین با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از فائزه یوسفی برای نمایش «فائزه» و رادمهر کشانی و منیره السادات حسینی برای نمایش «بن بستی که نیمه فرعی بود» قدردانی کرد.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید