وحید آقاپور که نمایش «شن» را در تالار «انتظامی» خانه هنرمندان به صحنه می‌برد، گفت: «شن» اثری نو در تئاتر دفاع مقدس است که خود را از کلیشه‌های رایج در این گونه تئاتری دور نگه داشته است

پایگاه خبری تئاتر:  این بازیگر و کارگردان درباره نمایش جدیدش گفت: نمایشنامه «شن» توسط گروه تئاتر «باران» شکل گرفته است، این گروه جوان که چند سالی از فعالیت‌اش می‌گذرد از من دعوت کرد تا این کار را با همکاری هم به صحنه ببریم.

او درباره قصه این نمایش ادامه داد: نمایش در یک آسایشگاه اعصاب و روان اتفاق می‌افتد و حیطه زمانی اتفاقات حدود 20 سال پیش است و ماجرا درباره دوشخصیتی است که در زمان جنگ از هم جدا می‌شوند.

این بازیگر با بیان اینکه نمایش «شن» کاری نو در عصه تئاتر دفاع مقدس است عنوان کرد: نمایش خود را از کلیشه‌های رایج در نمایش‌های دفاع مقدس دور نگه داشته است و سعی کرده نگاه علمی‌تری به بیماران اعصاب و روان که جزو ناشناخته‌ترین افراد جنگ هستند، داشته باشد.

آقاپور با اشاره به گروه اجرایی این اثر نمایشی توضیح داد: گروه نویسندگان و بازیگران این نمایش از طیف جوانی هستند که تقریبا همگی کمتر از 25 سال سن دارند.

او اضافه کرد: پیش از این کمتر با این گروه سنی در تعامل بودم و این فرصتی شد تا شناخت خودم را نسبت به این گروه سنی بیشتر کنم.

بازیگر نمایش‌های «خرمگس» و «مخاطب خاص» در ادامه با اشاره به دلایل اجرای قابل توجه آثار رئالیستی نسبت به گذشته گفت: در سال‌های گذشته مخاطبان خودشان را کمتر در نمایش‌ها دیده‌اند و این نخبه‌گرایی و پرهیز از بیان مشکلات تئاتر را به سمت ایزوله کردن برده بود.

او افزود: این نیازی که در مخاطب وجود داشت، هنرمندان را به این فکر واداشت که تغییری در این عرصه ایجاد کنند تا مخاطب ارتباط بیشتری با تئاتر برقرار کنند و کارکرد اجتماعی تئاتر که در سال‌های گذشته کم شده بود، قدری بازیابی شود و تئاتر به عنوان هنری که در اجتماع اثرگذار است بازگردد.

نمایش «شن» از 21 شهریور ساعت 18 در تالار انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود.

در این نمایش علی‌اکبر احمد آخوندی، محمدرضا ارکان، مرتضی اسلامی، مسعود پورکاظمی، محمدعماد شادباش، محمد کریمی‌پور، علیرضا لطفی، سید حامد هاشمی به عنوان بازیگر حضور دارند