کمال پورکاوه منتقد در یادداشتی به بازی‌های جواد عزتی در نقش‌های مختلف اشاره می‌کند و حضور او در «زخم کاری» محمدحسین مهدویان را هیجان‌انگیز خطاب می‌کند.

پایگاه خبری تئاتر: کمال پورکاوه منتقد در یادداشتی به بازی‌های جواد عزتی در نقش‌های مختلف اشاره می‌کند و حضور او در «زخم کاری» محمدحسین مهدویان را هیجان‌انگیز خطاب می‌کند.

در این یادداشت می‌خوانیم: «شاید کودکان و عابرانی که در سال‌های انتهایی دهه هفتاد، خودشان را برای دیدن یک نمایش خیابانی به محوطه تئاتر شهر و یا دیگر بوستان‌ها می‌رساندند، گمان نمی‌کردند بازیگر جوان و با نمک آن روزها، روزی به یکی از محبوب‌ترین و پول‌سازترین هنرپیشه‌های سینمای ایران مبدل شود که بسیاری از تهیه‌کنندگان و فیلمسازان، برای همکاری با او به رقابت بپردازند.

جواد عزتی شاید جزو معدود بازیگران سینمای ایران باشد که توانسته با اتکا به هوش و نبوغ سرشارش و تلاش و پشتکاری که از خود نشان داده، به آرامی از تئاتر خیابانی به تلویزیون و از آنجا به سینما و شبکه نمایش خانگی راه پیدا کرده و در تمام مدیوم‌ها به محبوبیت دست پیدا کند.

از حضور کم فروغش در مجموعه «قصه های شبانه» به کارگردانی سعید آقاخانی در سال ۸۱ تا بازی چشمگیرش در نقش بابا اتی در سریال «قهوه تلخ» در سال ۸۹ به کارگردانی مهران مدیری که نام او را در میان مردم بر سر زبان‌ها انداخت، جواد عزتی به یکی از متفاوت‌ترین بازیگران کمدی تبدیل شده بود که با نحوه بیان، نگاه ویژه و حرکات دست و بدن خاص خودش، شمایلی جدید از یک کاراکتر کمیک را به مخاطب عرضه می‌کرد.

حالا جواد عزتی به جایگاهی در بازیگری رسیده بود که محبوبیتش به راحتی می‌توانست، صف‌های فراموش شده در گیشه سینما‌ها را دوباره احیا کند و با همان شمایل کمیک خودش، پر‌فروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران را به نام خود رقم بزند.

حضورش در آثاری چون «اکسیدان» (حامد محمدی)، «آینه بغل» (منوچهر هادی) و «هزارپا» (ابوالحسن داوودی) در مدت زمان کوتاهی توانست او را به بازیگر محبوب اکران‌های سینمایی مبدل سازد. او توانسته بود با ارایه شکل جدیدی از بازی کمدی، همپای با ستاره‌های بزرگ سینمای این سال‌ها بدرخشد و در مواقعی نیز حتی از آن‌ها پیشی بگیرد.

اما او همانند هر هنرپیشه هوشمند دیگری، با دوری از کلیشه‌ها و تکرار همیشگی نقش‌هایش، این شجاعت و توانایی را داشت که جلوه‌ای دیگر از غریزه بازیگری خودش را هم به رخ تماشاگر بکشد. همکاری غافلگیرکننده جواد عزتی با کارگردان جوان و جسوری چون محمدحسین مهدویان، این موقعیت را برای او بوجود آورد تا از بازی‌های بیرونی و اغراق آمیزش در فیلم‌های کمدی دور شده و به یک بازی درونی و زیر پوستی در فیلم‌‌های جدی برسد. نقش آفرینی متفاوت او در فیلم‌هایی چون «ماجرای نیمروز ۱ و ۲» و «لاتاری» که او را در «ماجرای نیمروز» به مردی باهوش اما کم حرف و در «لاتاری» به مردی خشمگین و پر از کینه مبدل ساخته بود، نقطه عطف بزرگی در کارنامه کاری بازیگری محسوب می‌شود که با هر نقش آفرینی‌اش، درصدد عافلگیر کردن هوادارانش برمی‌آید. حالا خبر می‌رسد که او پس از یک سال خانه نشینی و رد کردن تمام نقش‌ها و فیلمنامه‌هایی که به دست او می‌رسیده، قرار است همکاری هیجان انگیز دیگری با کارگردانی داشته باشد، که شجاعتش در نزدیکی به موضوعات و مسائل جامعه، همپوشانی خوبی با تهور ذاتی جواد عزتی پیدا کرده است. محمدحسین مهدویان این بار هم برای تصویرسازی سوژه ملتهب خودش به نام «زخم کاری»، که قرار است در قالب یک سریال برای شبکه نمایش خانگی به تولید برسد، به سراغ بازیگر محبوبش جواد عزتی رفته، تا بار دیگر ترکیب این زوج هنری، مشتاقان بسیاری را برای تماشای آن کنجکاو نماید.

«زخم کاری» بعنوان یکی از بحث‌برانگیزترین آثار تولیدی شبکه نمایش خانگی قرار است در سال آینده از پلتفرم فیلیمو به نمایش درآید.»

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید