"خون شد" آخرین ساخته آماده نمایش مسعود کیمیایی از امروز 27 اسفند ماه بر پرده سینماها جان گرفته است.

پایگاه خبری تئاتر: فیلم سینمایی «خون شد» به نویسندگی و کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی با سرمایه‌گذاری محمدصادق رنجکشان از امروز به نمایش عمومی درآمده است و در اکران نوروزی هم به نمایشش ادامه می دهد.

«خون شد» تابستان سال گذشته جلو دوربین رفت و در جشنواره به نمایش گذاشته شد.

کیمیایی در بیست‌ونهمین فیلمش داستان خانه‌ای قدیمی را روایت می‌کند که همه چراغ‌هایش خاموش بوده و هیچ‌کس در اتاق‌هایش ساکن نیست. در این میان یکی از ساکنین این خانه می‌آید، اهالی این کاشانه را دوباره دور هم جمع کرده و همه چراغ‌ها را روشن می‌کند.

سعید آقاخانی، سیامک انصاری، لیلا زارع، نسرین مقانلو، هومن برق نورد، سیامک صفری، اکبر معززی، مریم عباس‌زاده و... بازیگران این فیلم هستند. علیرضا زرین‌دست مدیریت فیلمبرداری را برعهده دارد و هایده صفی‌یاری تدوین آن را انجام داده است.

اما مسعود کیمیایی؛ کارگردانی ست که نسل‌های مختلف با شخصیت‌های فیلم‌هایش همذات‌پنداری کردند؛ کارگردانی که به گفته‌ی خودش، همواره سعی کرده «نقش روزگار خود را بسازد».

او می‌گوید که نویسنده نیست، اما می‌نویسد و شاعر نیست، اما شعر می‌نویسد.

کیمیایی ادامه می‌دهد: غیر از این هم نمی‌توانم باشم. «جسدهای شیشه‌ای» را نمی‌توانم داشته باشم و ننویسم.

این هنرمند که با ساخت «بیگانه‌ بیا» وارد عرصه فیلم‌سازی شد، با ساخت «قیصر» روندی از فیلم‌سازی را در پیش گرفت که جرقه‌های امیدوارکننده‌ای را برای آینده‌اش رقم زد. او بعد از ساخت «قیصر» در سال 1348، هر یک یا دو سال، یک فیلم ساخت؛ تا سال 59 که «خط قرمز» را کارگردانی کرد که البته این فیلم هیچ‌گاه به نمایش درنیامد و تا شش سال بعد فیلمی نساخت.

او سرانجام در سال 1365 «تیغ‌ و ابریشم» را ساخت. بعد از ساخت این فیلم نیز روند فیلم‌سازی‌اش را همانند گذشته هر یک یا دو سال با یک فیلم ادامه داد، تا سال 1378 که «اعتراض» را ساخت و بعد از آن تا پنج سال فیلمی نساخت.

سرانجام در سال 1383 «سربازهای جمعه» و دو سال بعد فیلم «حکم» و یک سال بعد از نمایش این فیلم، «رئیس» را ساخت که در سال 86 اکران شد.

مسعود کیمیایی زمانی در جمع دانشجویان گفته بود: فیلم‌هایم هیچ‌گاه مورد حمایت خاصی نبوده‌اند؛ بنابراین هدایت نیز نشده‌اند و درعین این‌که هر کدام نماینده‌ی دوران خودشان هستند، هیچ‌وقت به سمت کهنگی تاریخی نرفته‌اند.

«محاکمه در خیابان»، «جرم» ، «متروپل» ، «قاتل اهلی» و... از دیگر ساخته هایش هستند. او این روزها مشغول فیلمبرداری "خائن کشی" است.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید


منبع: خبرگزاری ایسنا