امیرحسین علم الهدی معتقد است دولت باید برای باز ماندن سینماها در شرایط کرونایی منابع مالی‌اش را به‌جای «تولید» به سمت فرآیند «پخش فیلم‌ها» هدایت کند.

پایگاه خبری تئاتر: امیرحسین علم الهدی عضو شورای سیاستگذاری و هیات مدیره موسسه «هنر و تجربه» درباره شرایط سینمای ایران در سال جدید گفت: اصلی‌ترین آرزوی ما برای سال ۱۴۰۰ این است که کرونا به‌طور کامل از بین برود، مردم به زندگی عادی خودشان بازگردند، ایران بتواند نفسی بکشد و بعد از آن امیدوارم با اتخاذ سیاست‌های اقتصادی درست‌، برای دوران پس از کرونا، ایران به سمت کمال برود.

وی تاکید کرد: البته با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری در پیش است به نظر می‌رسد که همه چیز در سال ۱۴۰۰ متوجه انتخابات باشد و نمی‌توان انتظار برنامه‌ریزی دقیقی را از مدیران در حوزه‌های مختلف داشت، اما امیدواری اصلی ما همچنان این است که کرونا از بین برود.

این مدیر سینمایی ادامه داد: اگر در سال جاری همچنان کرونا ادامه داشته باشد، همین سیاست حداقلی حمایت از سینما که در حال حاضر دنبال می‌شود باید ادامه داشته باشد.

وی ادامه بیان کرد: اما این را تاکید می‌کنم تا زمانی که مساله کرونا وجود دارد نمی‌توان هیچ‌گونه سیاست تشویقی برای آوردن مردم به سینماها اجرا کرد.

عضو شورای سیاستگذاری و هیات مدیره موسسه «هنر و تجربه» توضیح داد: اگر دولت برای برگشت سرمایه سینماداران و مالکان فیلم‌ها تضمین دهد ممکن است چرخ سینما بچرخد، مساله این است که اگر فیلمی با هزینه ۵ یا ۶ میلیاردی تولید شده باشد، مالکان فیلم تمایلی به اکران آن در شرایطی که مخاطب حاضر به حضور در سینماها نیست، ندارند.

علم الهدی در پایان گفت: اگر قرار است سینما باز بماند، دولت باید منابع مالی خود را به بخش نمایش هدایت کند و فیلم‌ها و سالن‌های سینما را بیمه کند.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید


منبع: خبرگزاری مهر