حامد شیخی از اجرای نمایش «تکرار» که برگرفته از سه نمایشنامه کوتاه سم شپارد است از ۲۹ فروردین ماه خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: حامد شیخی نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌هایش در سال جدید گفت: بعد از پایان اجرای نمایش «برای لیلا» که تا آخرین روزهای سال ۹۹ در تماشاخانه مهرگان روی صحنه بود، قرار است از ۲۹ فروردین ماه اجرای جدیدی را در همین تماشاخانه به صحنه ببرم.

وی ادامه داد: این نمایش «تکرار» نام دارد و برگرفته از چند نمایشنامه کوتاه سم شپارد است که در یک مجموعه نمایشی با عنوان «دکه بین راه» منتشر شده است. این اثر نمایشی با حضور کاراکترهای نمایشنامه‌های «تکرار کن»، «فقط فضا» و «دکه بین راه» در یک اثر واحد نوشته شده است به این ترتیب که معتقدم بین شخصیت‌های این آثار اشتراکاتی وجود دارد و با حضورشان در یک داستان مستقل و در قالب یک قصه به یک نقطه مشترک می‌رسند.

شیخی با اشاره به شکل‌گیری این نمایش بیان کرد: نمایش «تکرار» حاصل یک کارگاه آموزشی است که با تعدادی از هنرجویان شکل گرفت و قرار است از ۲۹ فروردین تا ۱۷ اردیبهشت به صحنه برود.

وی درباره داستان نمایش توضیح داد: در این نمایش فردی را می‌بینیم که سعی می‌کند اشتباهات آدم‌های مختلف درباره خودش را اعلام کند و آنها را مجبور می‌کند که دوباره این اشتباهات را تکرار کنند و ما اتفاقاتی را که منجر به بروز این اشتباهات شده است روی صحنه می‌بینیم.

وی در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: این نمایش نیز مانند اثر قبلی‌ام «برای لیلا» تمی در ارتباط با تنهایی انسان‌ها دارد و اشتباهات این افراد از جمله فرزند و دوست و… این فرد باعث تنهاتر شدن او شده و در زندگی‌اش تاثیر منفی داشته است. از طرف دیگر هرکدام از این آدم‌ها وجه اشتراکی نیز در داستان با یکدیگر دارند که رد طول داستان به آن پی می‌بریم.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید


منبع: خبرگزاری مهر