بیش از ۲۸۰ هنرمند معترض تئاتر خیابانی در اعتراض به ناعدالتی‌ها و وضعیت نامناسب این حوزه از تئاتر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه نوشتند.

پایگاه خبری تئاتر: هنرمندان تئاتر خیابانی در قالب بیانیه‌ای نسبت به شرایط موجود، ناعدالتی‌ها و روند معیوب فعالیت‌های نمایش خیابانی اعتراض کردند.

این نامه که با مشخصات کامل به امضای بیش از ۲۸۰ هنرمند از سراسر کشور خطاب به سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشته و منتشر شده اعتراض هنرمندان در قالب بندهایی مطرح شده است.

در بخش‌هایی از این بیانیه، اعتراض هنرمندان به رعایت نشدن مفاد اساسنامه در ساختار کانون تئاتر خیابانی، نبود ساماندهی جشنواره‌های تئاتر خیابانی کشور، نابرابری منزلت تئاتر خیابانی و صحنه‌ای و عدم چرخش نخبگان و هنرمندان تئاتر خیابانی در امر داوری و انتخاب آثار، نبود سیاستگذاری صحیح و ترسیم چشم‌انداز تئاتر خیابانی و تبعیض در برخورداری برخی جشنواره‌ها از حمایت‌های مالی اداره کل هنرهای نمایشی، نبود شورای مشورتی در تصمیم‌گیری‌های تئاتر خیابانی و همچنین پاسخگو نبودن مدیران تئاتر خیابانی و ایجاد مافیا و ترویج بی اخلاقی در فضای جشنواره‌ها اشاره شده است.

در میان نام‌های هنرمندان تئاتر خیابانی معترض، برخی چهره‌های شناخته شده و برگزیده‌های جشنواره‌های ملی و بین‌المللی و دبیران همایش‌ها و جشنواره‌ها و همچنین برخی از پیشکسوتان تئاتر خیابانی به چشم می‌خورد که به شرایط موجود و وضعیت نابسامان تئاتر خیابانی اعتراض خود را عنوان کردند.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید