برگزیدگان نوزدهمین جشنواره تئاتر استان تهران با حضور حسین طاهری مدیر کل هنرهای نمایشی و جمعی دیگر از مسئولان هنری به همراه هنرمندانی از استان تهران، شامگاه جمعه 21 شهریور ماه در شهرستان ری معرفی شدند.

پایگاه خبری تئاتر: برگزیدگان نوزدهمین جشنواره تئاتر استان تهران با حضور حسین طاهری مدیر کل هنرهای نمایشی، برزین ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی دیگر از مسئولان هنری به همراه هنرمندانی از استان تهران، شامگاه جمعه 21 شهریور ماه در شهرستان ری معرفی شدند.

برزین ضرغامی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلانی استان تهران در این مراسم گفت: اوایل اردیبهشت ماه فراخوان این جشنواره منتشر شد و 62 گروه نمایشی از شهرستان های مختلف استان تهران متقاضی شرکت در جشنواره شدند که از این میان 48 گروه به مرحله بازبینی رسیدند که در نهایت 12 کار برای حضور در جشنواره انتخاب شدند.

وی ادامه داد: یکی از نکات مثبت این جشنواره شرکت همه شهرستانهای استان تهران در جشنواره بود و از 12 نمایش انتخاب شده 9 کار به بخش اصلی راه یافتند و 3 اثر نیز در بخش جنبی حضور داشتند.

وی توجه ویژه به آثار هنرمندان و نویسندگان بومی استان تهران، توجه به جوانان و استعدادیابی هنرمندان استان تهران و توجه ویژه به تئاتر در شهرستانهای استان تهران را معیار مهمی دانست که این اداره کل در نظر گرفته بود.

هدایت الله جمالی پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در سخنانی با ابراز خرسندی از میزبانی شهرستان ری در نوزدهمین جشنواره تئاتر استان تهران گفت:  هنرمندان سربازان و حافظان مرزهای اصیل فرهنگی کشورهستند و باید از این ظرفیت به خوبی بهره برد.

وی با اشاره به تاریخ هفت هزار ساله ری، فرهنگی و مذهبی بودن این نقطه از ایران را بسیار برجسته و دارای ظرفیت های مطلوب عنوان داشت و افزود: ایران اسلامی مملو از ارزش های فرهنگی است وبایستی بیش از گذشته به دغدغه های اهالی فرهنگ و هنر توجه کرد.

در ادامه برگزیدگان جشنواره بر اساس آرا هیأت داوران به شرح ذیل اعلام شد:

بخش کارگردانی

رتبه اول: مرتضی تقی زاده کارگردان نمایش زمستان است از شهرستان شهریار

رتبه دوم: سامان خلیلیان کارگردان نمایش کبیسه های مردادی از شهرستان تهران

رتبه سوم به طور مشترک: محمد حسین ستوده فلاح کارگردان نمایش مترسک های جنگی از شهرستان پاکدشت و روح اله سنایی کارگردان نمایش ودیعه از شهرستان پیشوا

بخش  بازیگری مرد

رتبه اول: روح الله کمانی بازیگر نمایش کبیسه های مردادی از شهرستان تهران

رتبه دوم به طور مشترک: سید امیر موسوی بازیگر نمایش های «ودیعه» از شهرستان پیشوا و «شاید زندگی» از شهرستان ورامین و سجاد دیرمینا بازیگر نمایش زمستان است از شهرستان شهریار

رتبه سوم به طور مشترک: محمدرضا مختاری بازیگر نمایش جان مادرتان برقصیید از شهرستان ری و محمد حسین ستوده فلاح برای نمایش مترسک های جنگی از شهرستان پاکدشت.

بخش  بازیگری زن

رتبه اول: بهاره محمود زاده بازیگر نمایش «کبیسه های مردادی» از شهرستان تهران

رتبه دوم: مهرآسا محمدی بازیگر نمایش «کبیسه های مردادی» از شهرستان تهران

رتبه سوم به طور مشترک: رستا رضوی برای نمایش «ودیعه» از شهرستان پیشوا و نسرین کوچک خانی بازیگر نمایش «شاید زندگی» از شهرستان ورامین

*در بخش بازیگری همچنین از وانیا پورات به خاطر حضور در نمایش «کبیسه های مردادی» از شهرستان تهران و «رستا ولی پور» به خاطر بازی متناسب با نقش در نمایش «شاید زندگی» از شهرستان ورامین به عنوان بازیگران نوجوان حاضر در جشنواره تقدیر شد.

بخش نمایشنامه نویسی

رتبه اول: مرتضی تقی زاده نویسنده نمایش «زمستان است» از شهرستان شهریار

رتبه دوم: رسول حق‌جو نویسنده نمایش نمایش «کبیسه های مردادی» از شهرستان تهران

رتبه سوم به طور مشترک: افشین ناصری نویسنده نمایش «مترسک های جنگی» از شهرستان پاکدشت و  محمد خداوردی نویسنده نمایش «فراموشی» از شهرستان اسلامشهر

بخش طراحی بروشور

آقای سامان خلیلیان طراح بروشور نمایش «کبیسه های مردادی» از شهرستان تهران

بخش گریم

رضا صفری و نیلوفر طوفان پور طراح گریم نمایش «مترسک های جنگی» از شهرستان پاکدشت

بخش طراحی لباس

مرتضی تقی زاده  طراح لباس نمایش «زمستان است» از شهرستان شهریار

بخش طراحی صحنه

رتبه اول: مرتضی تقی زاده طراح صحنه «زمستان است» از شهرستان شهریار

رتبه دوم: سامان خلیلیان طراح صحنه نمایش «کبیسه های مردادی» از شهرستان تهران

بخش موسیقی

مجتبی شاداب فر برای نمایش «زمستان است» از شهرستان شهریار

معرفی به جشنواره منطقه ای

هیات داوران نمایش های «زمستان است» به کارگردانی مرتضی تقی زاده از شهرستان شهریار و «کبیسه های مردادی» به کارگردانی سامان خلیلیان از شهرستان تهران را به جشنواره منطقه ای معرفی کرد.