فیلم سینمایی «دشت خاموش» به نویسندگی و کارگردانی احمد بهرامی در سه جشنواره موو بلژیک، لیختر فرانکفورت و شانگهای چین پذیرفته شده و به نمایش درمی‌­آید.

پایگاه خبری تئاتر: نهمین دوره جشنواره بین المللی موو از 31 فروردین در بلژیک شروع شده و تا دو هفته دیگر ادامه خواهد داشت. «دشت خاموش» در بخش مسابقه بین الملل این جشنواره با فیلم‌هایی از کشورهای نیجریه، کاستاریکا، آرژانتین، کره جنوبی، برزیل، مکزیک و چین برای کسب جوایز اصلی جشنواره به رقابت خواهد پرداخت.

همچنین چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی لیختر فرانکفورت از 7 تا 12 اردیبهشت درآلمان برگزار می‌شود و «دشت خاموش» در بخش سینمای جهان این جشنواره به نمایش در می­‌آید.

«دشت خاموش» به تهیه‌کنندگی سعید بشیری، در بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی شانگهای از 21 تا 30 خرداد در چین نیز در بخش پانوراما برای مخاطبان به روی پرده می‌­رود. جشنواره شانگهای یکی از بزرگترین جشنواره‌های فیلم در آسیا محسوب می‌­شود. در دوره‌های گذشته این جشنواره، سینماگران برجسته­‌ای همچون امیرکاستاریکا، لوک بسون، الیور استون، دنی بویل، وونگ کاروای و نوری بیلگه جیلان ریاست هیئت داوران جشنواره را به عهده داشته‌­اند.

«دشت خاموش» تاکنون در بیش از 20 جشنواره مهم بین‌المللی حضور داشته و پخش بین‌المللی فیلم توسط شرکت پرشیا فیلم با مدیریت علی قاسمی انجام می‌شود. ونیز، فلورانس، سیمنسی(اسپانیا)، توکیو، استکهلم، شبهای سیاه تالین، سنگاپور، کرواسی، کرالا، چنای، پونا، هنگ کنگ و ... بخشی از این جشنواره‌­ها هستند.

علی باقری، فرخ نعمتی، مهدیه نساج، ناصر علاقمندان، مجید فرهنگ، تورج الوند، نرگس امینی، محسن یگانه، راضیه ایرانی، شقایق آقا زاده، مهتاب خوش منش، اهورا بهرامی ،پارسا و ارشا سبحانی، برسام بهرامی و مینا سرقره بازیگران « دشت خاموش» هستند.

«دشت خاموش» به تهیه‌کنندگی سعید بشیری به شرایط دشوار کاری و روابط انسانی پیچیده چند خانواده می‌پردازد که در یک محیط کارگری زندگی می‌کنند. علی باقری، فرخ نعمتی و مهدیه نساج از بازیگران فیلم هستند که تاکنون در بیش از بیست جشنواره بین‌‌المللی حضور داشته و جایزه بهترین فیلم بخش افق‌های جشنواره ونیز و فیپرشی و چند جایزه دیگر از جمله جایزه بهترین تدوین (سارا یاوری) را از انجمن منتقدان و روزنامه‌نگاران جهان دریافت کرده است. پخش بین‌الملل فیلم با شرکت پرشین فیلم به مدیریت علی قاسمی است.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید