مدیر مجموعه تئاتر شهر گفت: حرف زدن و کار کردن با تلفن همراه در محوطه تئاتر شهر – خروجی‌های قشقایی و غیره – کار بسیار خطرناکی است، چراکه در مدت زمانی کوتاه سارقان موبایل را به سرقت می‌برند.

پایگاه خبری تئاتر: ابراهیم گله‌دارزاده در برنامه «پرده آخر» گفت: افرادی که به طور مستمر به مجموعه تئاتر شهر مراجعه نمی‌کنند درباره حصارکشی محوطه‌ی تئاتر شهر نظرهایی انشائی می‌دهند.

وی با اشاره به این که 30 سال گذشته بنای تئاتر شهر حریم داشت، تصریح کرد: با چیده شدن حریم مجموعه تئاتر شهر، قرار بود فرهنگ‌سازی‌های متعددی انجام شود؛ اما در طول سال‌ها ما متوجه شدیم که بنای حاضر به دلیل عدم وجود حریم تخریب می‌شود و فرهنگ‌سازی هم کاری را پیش نبرده است.

مدیر مجموعه تئاتر شهر افزود: متاسفانه برخی از افراد در نزدیکی بنای تئاتر شهر آتش روشن می‌کنند و در دیوارهای این بنا یادگاری می‌نویسند.

وی با اشاره به این که دستگیره‌های تئاتر شهر را می‌دزدند، عنوان کرد: آسیب و تخریب تئاتر شهر به دلیل عدم وجود حریم موضوعی جدی است.

ابراهیم گله‌دارزاده تاکید داشت: عده‌ای از مخالفان نصب حریم در مجموعه تئاتر شهر حصارکشی را به معنای جدایی تئاتری‌ها از مردم تعبیر می‌کنند، در حالی که این موضوع صحت ندارد و حریم‌گذاری برای تئاتر شهر بستر جدایی فعالان این حوزه با مردم را فراهم نمی‌کند.

وی ادامه داد: شهرداری تهران معتقد است که فضاهای عمومی شهر باید در اختیار مردم قرار بگیرند و با این تعریف مخالف حریم‌گذاری برای تئاتر شهر است.

این فعال تئاتر اضافه کرد: من از مدیران شهرداری می‌پرسم که چرا نرده‌ها و حریم فرهنگ‌سراها و شورای شهر را برنمی‌دارند؟

وی با اشاره به این که در طول سال برنامه‌های متعددی در محوطه تئاتر شهر به اجرا می‌رسند، توضیح داد: متاسفانه اکثر خانواده‌ها و بانوان به دلیل بد بودن فضای عمومی مجموعه تئاتر شهر، در این محوطه احساس امنیت ندارند و حتی برای تماشای تئاتر خیابانی لحظه‌ای توقف نمی‌کنند.

ابراهیم گله‌دارزاده افرود: حرف زدن و کار کردن با تلفن همراه در محوطه تئاتر شهر – خروجی‌های قشقایی و غیره – کار بسیار خطرناکی است، چراکه در مدت زمانی کوتاه سارقان موبایل را به سرقت می‌برند.

وی با بیان این که بنای تئاتر شهر در سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده است، عنوان کرد: این ساختمان باید مورد حفاظت دقیق قرار بگیرد.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید