آیا می‌توان بیش از ۵۰ پروژه سینمایی را با یک ابلاغ تعطیل کرد؟ آیا دست اندرکاران سینمایی علاقه‌ای به تعطیلی پروژه‌ها ندارند؟

پایگاه خبری تئاتر: حدود دو هفته از سیاه شدن شهر تهران و ابلاغ سازمان سینمایی مبنی بر تعطیلی پروژه‌ها می‌گذرد، اما به واقع هیچکدام از این پروژه‌ها تعطیل و متوقف نشده و همچنان به کار خود ادامه می‌دهند. وقتی که این بیانیه و حکم به سینماگران ابلاغ شد، دست‌اندرکاران فیلم‌ها و سریال‌های در حال ساخت در اعلام خبر توقف از هم سبقت می‌گرفتند اما طولی نکشید تا عکس‌هایی از طرف عوامل و بازیگران در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد بیشتر پروژه‌ها در حال فعالیت و مشغول به کار هستد و فاصله اجتماعی و پروتکل‌ها فقط در حد حرف رعایت می‌شود. برای صحت و سقم این موضوع به سراغ چندین بازیگر و عوامل سینما رفتیم اما هیچکدام حاضر به گفتگو نبودند چون هراس اخراج از پروژه را داشتند. در بین سازمان سینمایی با اکتفا به یک بیانیه بدون نظارت میدانی این روزها را سپری می‌کند.

سازمان سینمایی چگونه می‌تواند روی بیش از ۵۰ پروژه سینمایی فعال نظارت کند تا مانع از ادامه‌ی کار آنها شود؟ طی یک سال و نیم چه حمایتی از سینماگران صورت گرفته است؟ آیا می‌توان از گروه‌ها انتظار داشت دست از کار بکشند و روزانه حداقل ۱۰۰ میلیون تومان ضرر را به جان بخرند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات کافی‌ست سری به صفحات مجازی برخی عوامل سینما بزنیم تا ببینیم آنها چه مسیری را در پیش گرفته‌اند:

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید


منبع: خبرگزاری ایلنا