هیات بازبین بخش صحنه‌ای و باران سومین جشنواره تئاتر شهر 10 نمایش را در بخش صحنه‌ای و 8 نمایش را در بخش باران (تئاتر دینی) برای اجرا معرفی کرد.

پایگاه خبری تئاتر: هیات بازبین متشکل از رضا گوران، افشین زارعی، مجید گیاهچی، پانته‌آ پناهی ها، پونه عبدالکریم زاده پس از دیدن مجموعه آثار معرفی شده به مرحله بازبینی 8 نمایش را برای اجرا در بخش باران و 10 نمایش را برای اجرا در بخش صحنه ای معرفی کردند.

در بخش «باران» به دلیل رقابت نزدیک گروه‌های نمایشی 8 اثر برای حضور در مرحله نهایی و اجرا در جشنواره به شرح زیر معرفی شده اند:

خسوف به نویسندگی ابوالفضل حاجی علیخانی و کارگردانی علیرضا استادی، «حامیان کجایید؟» به نویسندگی هما جدیکار و مونا احمدی و کارگردان هما جدیکار «آنکس که نیامده می داند» به نویسندگی زهره غلامی و کارگردانی ملیکا رضی، «ودیعه» نویسندگی محسن پاکدامن و کارگردانی علیرضا استادی، «رستاخیز» به نویسندگی و کارگردانی بهرام ریحانی، «برزیلیا» نویسندگی باقر سروش و کارگردانی پوریا عبدی، «خواب آلودگی» کارگردانی و نویسندگی احسان بیات فر، «خاموشی» کارگردانی و نویسندگی حمیدرضا مختاری آزادفرد.

در بخش «نمایش های صحنه ای» نیز تعداد 10 نمایش بطور قطعی به جشنواره راه پیدا کرده اند:

«چشم در برابر چشم» به نویسندگی سیاوش حیدری و کارگردانی نازنین سهامی زاده، «چهار نمایشنامه منتشر نشده» به نویسندگی وکارگردانی میلاد محمدی، «وور وور» به نویسندگی و کارگردانی امیر لشکری، «مسواکمندان» به نویسندگی و کارگردانی سید رضا حاتمی، «فرود اضطرای» به نویسندگی مهدی ایوبی و کارگردانی پرستو کرمی، «ایستادن بر فراز یک اتفاق» به نویسندگی سید علی موسویان و کارگردانی روزبه اختری، «بی نشون» به نویسندگی و کارگردانی کیمیا کاظمی «همیشه همه چیز یک جور نیست» به نویسندگی محسن عظیمی و کارگردانی محمد امین سعدی، «بی خانمان» به نویسندگی فرهاد ناظرزاده کرمانی و کارگردانی فاطمه عرب کرمانی، «تداعی یک اطمینان» به نویسندگی سروناز زمانی و کارگردانی ساناز زمانی

بنا به اعلام دبیرخانه تعدادی از آثار نیز به صورت مشروط پذیرفته شده که پس از ارزیابی مجدد و احتمال حضور در مرحله نهایی جشنواره، متعاقبا اعلام خواهد شد.

سومین جشنواره تئاتر شهر از 10 مهرماه 93 در بخش های تئاتر صحنه ای، تئاتر باران، تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر خیابانی، نمایشنامه خوانی و نمایشنامه نویسی برگزار می شود. بخش کارگاه های آموزشی این جشنواره از مردادماه 93 آغاز شده و همچنان در فرهنگسراهای تهران ادامه دارد.

مهلت ارسال آثار به بخش پوستر و عکس تئاتر تمدید شد

دبیرخانه سومین جشنواره تئاتر شهر اعلام کرد که به دلیل استقبال گسترده عکاسان و طراحان تئاتر و درخواست های تمدید مهلت ارسال آثار به بخش عکس و پوستر جشنواره تا روز سه شنبه 25 شهریور تمدید شده است.

داوری آثار بخش عکس را فرهاد آئیش، حمید جبلی و رضا معطریان بر عهده دارند. در بخش پوستر نیز قباد شیوا، امیر اسمی و علی اصغر دشتی نیز به عنوان داور، مجموعه آثار رسیده به این بخش ر ا ارزیابی خواهند کرد.

آثار برگزیده بخش پوستر و عکس همزمان با برگزاری جشنواره به نمایش در خواهند آمد متقاضیان شرکت در این دو بخش می توانند آثار خود را به آدرس دبیرخانه سومین جشنواره تئاتر شهر واقع در بلوار کشاورز، نبش خیابان شهید دائمی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیریت هنرهای نمایشی ارسال کنند.