نشریه «اکونومیست» درباره مراسم اسکار ۲۰۲۱ و حواشی آن نوشته است: مراسم اسکار امسال نشان داد که چقدر از سفیدپوست‌ها دور شده است. برندگان این اسکار گواه پیروزی رنگین پوست‌ها، سیاهان و زنان بود.

پایگاه خبری تئاتر: آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

به گزارش ایسنا، برخی اخبار امروز (۸ اردیبهشت ماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

_ «اکونومیست» نوشته است: سرخپوستان آمریکایی دو برابر بیش از سفیدپوستان قربانی ویروس کرونا شده‌اند. آنها از امکانات بهداشتی دیگران برخوردار نیستند.

_ اسکار ۲۰۲۱ نشان داد، چقدر از سفیدپوست‌ها دور شده است. برندگان این اسکار گواه پیروزی رنگین پوست‌ها، سیاهان و زنان بود.

_ رئیس‌جمهوری مکزیک، به نیروهای نظامی قدرت تازه می‌دهد. آنها از دهه چهل میلادی فاقد چنین قدرتی بودند. در سال ۲۰۱۷ رئیس‌جمهوری وعده کرده بود، سربازان را از خیابان‌ها، دور خواهد کرد.

_ «اکونومیست» نوشته است: فاجعه دومین موج یورش کووید _۱۹ در هند، نشان می‌دهد که انگار، آرامشی وجود ندارد. به هر حال نزدیک به یک سوم جهان، در این کشور درگیر ویروس کرونا شده است. ۲۵ آوریل، هند گفت که بیش از  ۳۵۰ هزار مورد ابتلا به کرونا دارد. بزرگ‌ترین رقم در یک‌ روز برابر با بیشترین موج ابتلا در هر گوشه جهان، یعنی روزی ۷۵ هزار مورد ابتلا.

_ آمریکایی‌های بومی یا سرخپوستان، تسهیلات بهداشتی را همانند دیگر آمریکایی‌ها، دریافت نمی‌کنند.‌ سیستم مالی و اعتباری و بودجه‌بندی دولتی نشان می‌دهد که بومی‌های آمریکایی در قیاس با دیگران از کم‌ترین امکانات در زمینه‌های بهداشتی برخوردار هستند. آمار نشان می‌دهد که سرخپوستان آمریکایی دو برابر سفیدپوستان، قربانی ویروس کرونا شده‌اند. قراردادهای قرن هجده و نوزده دولت فدرال آمریکا با قبایل سرخپوستی نشان از اختصاص بودجه و اعتبار به آنها می‌دهد، اما هرگز کاملا اجرا نشده است.

_ «ال موندو»، نشریه اسپانیایی نوشته است: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار افزایش مالیات‌ بر دارایی‌های ثروتمندان آمریکا است؛ همین خشم سرمایه‌گذاران را سبب شده است. تحلیل‌گران اقتصادی می‌گویند که دو برابر شدن مالیات‌ها برای ثروتمندان‌های آمریکا، با ترش‌رویی ثروتمندان، رو در رو شده است.

_ از سوی دیگر جو بایدن در حرکت به سوی‌ تغییرات آب و هوا می‌خواهد رهبری جهان را به دوش بکشد. او وعده افزایش مشاغل سبز را داد.

* از حاشیه خبرها: 

«تایمز» به نقل از نشریه «اندوکرینولوجی» نوشته است: پژوهش تازه می‌گوید که کمبود ویتامین دی در بدن بر فعل و انفعال عضله‌ها در تولید انرژی در بدن آسیب می‌زند. این پژوهش بر روی موش‌ها، انجام یافته و چنین نتیجه‌ای حاصل شده است. ویتامین دی در این موش‌ها به ویژه موش‌های سالخورده نشان داد توانسته است که در تولید نیرو در آنها اثرگذار باشد. سه ماه تغذیه موش‌ها با ویتامین دی، افزایش توان و انرژی آنها را نشان داد.

برای مشاهده دیگر اخبار سینما اینجا کلیک کنید

برای مشاهده دیگر اخبار تئاتر اینجا کلیک کنید