کارگردان نمایش «آن دورها» که از صربستان میهمان پانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک است، با تحسین شور و انرژی مردم در مراسم افتتاحیه جشنواره، گفت: نمایش ما از موسیقی و رقص تشکیل شده و دیالوگی ندارد. فکر می‌کنم بسیار مورد توجه ایرانی‌ها قرار بگیرد.

پایگاه خبری تئاتر: آملا واستویچ بعد از شرکت در کارناوال شادی پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک که شنبه بعد از ظهر از خیابان فلسطین تا محوطه باز تئاتر شهر حرکت کرد، در گفت و گو با سایت خبری تئاتر، شور و انرژی مردم را تمجید کرد و گفت: «من از صربستان می‌آیم، کشوری که ایرانی‌ها را خیلی دوست دارد و فرهنگ غنی و دیرینه شما را می‌شناسد».

او ادامه داد: «این اولین سفر من به ایران بود؛ سفری که جزو بزرگترین آرزوهایم محسوب می‌شد و بالاخره محقق شد. خیلی خوشحالم که اینجا در میان این مردم هستم».

به گفته او گروه اجرا از صربستان متشکل از دو نفر هستند از جمله خود او به عنوان کارگردان و یک نفر اجرا کننده واستویچ اعلام کرد: «نمایش ما دیالوگ ندارد. 14 عروسک داریم و موسیقی و رقص سنتی که از شهرهای مختلف کشور انتخاب شده‌اند. فکر می‌کنم مردم خوششان بیاید و لذت ببرند».

واستویچ درباره نحوه حضورش در این جشنواره توضیح داد: «ایرانی‌ها مرا در جشنواره‌های مختلفی دیده بودند. چند سال پیش برای حضور در ایرذان دعوت شدم ولی نتوانستم بیایم تا این که امسال آمدم. الان آرزو می‌کنم که دوباره بیایمو عروسک‌های سنتی‌مان را که یک شان به مبارک شما هم شبیه است، بیاورم».

او درباره اهمیت و کارکردهای تئاتر عروسکی هم گفت: «عروسک‌ها برای همه مردم خیلی ملموس و آشنا هستند به همین دلیل تئاتر عروسکی می‌توانند ابزاری باشد که اقشار مختلف مردم را به طور کلی به تئاتر علاقمند کند».

آملا واستویچ در انتها با خنده از این که الان در کشورش هوا سرد است اما اینجا تابستان است و مردم هم گرم و پرشور در این جشنواره حاضر شده‌اند، اظهار خوشحالی کرد و گفت: «خیلی خوشحالم که به ایران آمدم.

نمایش «آن دورها» کاری از گروه تئاتر باجکاملا از بلگراد صربستان است. کارگردانی و نمایشنامه نویسی این اثر را آملا واسنویچ برعهده دارد و داستانی عاشقانه و شیرین درباره خاطرات پسر جوانی است که برای یافتن عشق زندگی‌اش به همه نقاط صربستان سفر می‌کند.