ده نمایش صحنه‌ای و پنج نمایش خیابانی فردا دوشنبه 24 شهریورماه در سومین روز پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران - مبارک اجرا می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: در سومین روز برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران- مبارک  مجموعا 15 نمایش شامل 10 نمایش صحنه‌ای و 5 نمایش خیابانی در تالارهای مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر، تالار فردوسی، تماشاخانه سنگلج، فرهنگسرای بهاران و موزه انتظامی و محموطه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

در بخش نمایش‌های صحنه‌ای در سومین روز جشنواره تئاتر عروسکی نمایش "مریم" نوشته سلما سلامتی با کارگردانی مریم معینی (ویژه بزرگسالان) در دو سانس 17:30 و 17 به مدت 50 دقیقه در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

نمایش "بگذار پرنده‌ها بخوانند" به نویسندگی و کارگردانی روشنک کریمی (ویژه بزرگسالان) در تالار سایه روی صحنه می‌رود. این نمایش در دو سانس 18 و 20 به مدت 40 دقیقه اجرا می‌شود.

کارگاه نمایش نیز در سومین روز جشنواره تئاتر عروسکی میزبان نمایش "تشپ کال" به نویسندگی و کارگردانی مرجان پورغلامحسین است. این نمایش ویژه عموم و در دو سانس 16:30 و 18 به مدت 45 دقیقه اجرا می‌شود.

نمایش "جین جیانگ" به نویسندگی وانگ شیاوشین و کارگردانی هونگ شیجیان از کشور چین (ویژه عموم) در دو سانس 18:30 و 20:30 به مدت 60 دقیقه در تالار قشقایی روی صحنه می‌رود.

تماشاخانه سنگلج فردا در سومین روز جشنواره میزبان نمایش "کمند گیسو" به نویسندگی و کارگردانی محسن پورقاسمی است. این نمایش در دو سانس 17 و 19 به مدت 55 دقیقه اجرا می‌شود.

نمایش "شیری که نوشتن نمی‌دانست" به نویسندگی مارتین بالت شایت و کارگردانی عبدالحق حق جو از کشور افغانستان (ویژه مخاطب کودک) در دو سانس 18 و 20 به مدت 30 دقیقه در تالار هنر روی صحنه می‌رود.

تالار فردوسی همچون روزهای اول و دوم میزبان اپرای "لیلی و مجنون" نوشته محمدبن سلیمان بغدادی با کارگردانی بهروز غریب‌‌پور (ویژه عموم) است. این نمایش ساعت 20:30 به مدت 90 دقیقه روی صحنه می‌رود.

نمایش "ناگهان کفتری" به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی چاکری (ویژه مخاطب بزرگسال) در دو سانس 18 و 20 به مدت 50 دقیقه در تالار حافظ اجرا می‌شود.

فرهنگسرای بهاران نیز همچون روزهای اول و دوم، میزبان نمایش "زال و سیمرغ" به نویسندگی و کارگردانی رسول نجفیان است. این نمایش ساعت 18:30 به مدت 60 دقیقه روی صحنه می‌رود.

موزه انتظامی نیز در سومین روز جشنواره تئاتر عروسکی همچون روز گذشته پذیرای نمایش"خیمه شب بازی سنتی" به نویسندگی و کارگردانی مرتضی شیخ احمد خمسه است. این نمایش ساعت 19:30 به مدت 30 دقیقه روی صحنه می‌رود.

در بخش نمایش‌های خیابانی نیز در سومین روز پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران – مبارک، در محوطه بیرونی تئاتر شهر به ترتیب نمایش‌های "لکه‌ای سرخ بر برگی سبز" به نویسندگی محمود فرهنگ و کارگردانی شهاب راحله (ساعت18)، "عروسک آذری" به نویسندگی و کارگردانی محمد یوسفی‌زاده (ساعت18:30)، "میشه گرگ نباشیم" نوشته وحید خسروی و کارگردانی مرتضی اسدی مرام (ساعت 19)، "صندوق جادویی" به نویسندگی نسرین اسدی و کارگردانی ریحانه باغبادی (ساعت 19:45) اجرا می‌شود.

همچنین نمایش "دارو ندارمو ببین" به نویسندگی و کارگردانی عرفان خطیب‌زاده (ساعت 18) در محوطه برج میلاد اجرا می‌شود.