بیست و هفتمین دوره جشنواره مستند هات‌داکس که به صورت آنلاین در تورنتوی کانادا در حال برگزاری است، بخشی از برندگان خود را شناخت.

پایگاه خبری تئاتر: فروم هات داکس که رویدادی ۲ روزه برای تامین سرمایه فستیوال بین‌المللی مستند هات داکس کشور کاناداست با حضور ده‌ها کشور به پایان رسید و تعدادی از جوایز این فستیوال هم برنده‌های خود را شناختند.

جایزه فروم پیچ کانادا به فیلم «ویلفرد باک» ساخته لیسا جکسون رسید که داستان مردی را تعریف می‌کند که به اکتشاف در آثار استعمار بر روش زندگی و دانش بومی‌های آمریکای شمالی می‌پردازد.

این جایزه که با یک جایزه نقدی ۱۰ هزار دلاری کانادا همراه است، موجب می‌شود فیلم در معرض توجه خریداران بین‌المللی قرار بگیرد.

هیات داوران جایزه فروم پیچ کانادا جایزه افتخاری خود را به مبلغ ۲ هزار دلار کانادا به فیلم «ساخته شده در اتیوپی» اهدا کردند. این فیلم داستان سه زن را دنبال می‌کند که در زمان گسترش بزرگ‌ترین پارک صنعتی چینی در اتیوپی آنجا هستند. این پروژه ساخته ژینیان یو و مکس دانکن است و تامارا داویت آن را تهیه کرده است.

تیم برگزار کننده هات داکس یادآوری کرد که امسال کنفرانس و بازار فستیوال شاهد ثبت نام ۳۳۰۰ تیم مختلف از ۸۶ کشور بود. هر دوی این رقم‌ها در تاریخ این فستیوال رکوردشکن بودند.

لیستا والنسیا-اسونسون مدیر برنامه‌های فستیوال در بیانیه‌ای از حضور همه تشکر کرد و گفت: «از تمام فیلمسازان و تصمیم‌گیران سخت‌کوشی که باعث شدند بیست‌ودومین دوره فستیوال که دومین سال متوالی آنلاین برگزار کردن رخداد ما هم بود، موفق شود، سپاسگزارم.»

امسال مستند «نان مقدس» به کارگردانی زنده‌یاد رحیم ذبیحی و به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی در بخش مسابقه «ویترین جهان» به رقابت می‌پردازد.

مستند «الناز عزیز» ساخته مانیا اکبری به نمایندگی از سینمای کانادا و مستند «همسایگی ماه» ساخته مهرداد فرهمند و محصول مشترک ایران، کانادا و سوریه نیز در بخش «ویترین جهان» جشنواره فیلم هات داکس پذیرفته شده‌اند. برنده این بخش واجد شرایط رقابت در جوایز اسکار خواهد شد. مستند «عروسک» به کارگردانی الهه اسماعیلی هم در بخش مستندهای کوتاه این رویداد سینمایی حضور دارد.

جشنواره فیلم هات داکس که بزرگترین و مهمترین جشنواره فیلم مستند در آمریکای شمالی به‌شمار می‌رود در حال برگزاری بیست و هفتمین دوره خود است.

این دوره که از ۲۹ آوریل تا ۹ می ۲۰۲۱ (۹ تا ۱۹ اردیبهشت) برگزار می‌شود به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین در تورنتوی کانادا برگزار می‌شود.

مشاهده دیگر اخبار سینما

مشاهده دیگر اخبار تئاتر