جشنواره مستند هات‌داکس برندگان خود را شناخت و به «عروسک» از ایران نیر در بخش بهترین فیلم کوتاه بین‌المللی جایزه داد.

پایگاه خبری تئاتر: جشنواره فیلم‌های مستند هات‌داکس فیلم مستند «اوستروف- جزیره گمشده» ساخته سوتلانا رودینا و لورن استوپ را به عنوان بهترین فیلم این دوره برگزید. همچنین «زو رکن» ساخته امانوئل لیشا نیز با دریافت جایزه هیات ژوری به عنوان بهترین فیلم برگزیده شد.

در مراسم معرفی برترین‌های این جشنواره که به صورت آنلاین در تورنتوی کانادا برگزار شد، ۱۱ جایزه به ارزش ۶۷ هزار دلار کانادا در مجموع به برندگان کانادایی و بین‌المللی اهدا شد.

«جزیره گمشده» عنوان بهترین فیلم بلند بین‌المللی را دریافت کرد و جایزه ۱۰ هزار دلاری این رقابت را برد. با دریافت این جایزه، این فیلم به صورت مستقیم راهی رقابت اسکار می‌شود.

جایزه ویژه هیات داوران به ارزش ۵ هزار دلار نیز به «مدرسه امید» ساخته محمد العبودی رسید که درباره قبیله‌ای در مراکش ساخته شده است.

جایزه بهترین مستند بلند کانادایی به ارزش ۱۰ هزار دلار هم به «زو رکن» رسید که تصویرگر جامعه پورتو پرنس است.

«یکی از ما» ساخته یاسمین ماتورین هم جایزه ۵ هزار دلاری ویژه داوری برای فیلم بلند کانادایی را برد که درباره جوانی زاده هاییتی است که به فرزندخواندگی پذیرفته شده و با مشکلاتش مبارزه می‌کند.

اله-مایجا تلفیترز جایزه فیلمساز نوظهور کانادایی را برای «کیاماپییپیتسینی: معنی خالی» دریافت کرد که به فیلم اول یا دوم یک فیلمساز کانادایی اهدا می‌شود و ارزش آن ۳ هزار دلار است.

در بخش بین‌المللی نیز جایزه فیلمساز نوظهور به آن ابل وربرک برای «چهار فصل در یک روز» تعلق گرفت.

جایزه بهترین مستند نیمه بلند هم نصیب «صدای سکوت» ساخته ریکا والریک شد.

جایزه فیلم کوتاه هات داکس به فیلم ۳۳ دقیقه‌ای «عروسک» به کارگردانی الهه اسماعیلی اهدا شد و جایزه بهترین مستند کوتاه کانادایی به سارا العابد برای «وقتی برای زنان نیست» تعلق گرفت. هر دوی این فیلم‌های کوتاه به صورت مستقیم راهی رقابت اسکار می‌شوند.

جایزه بهترین فیلم از نظر مخاطبان روز یکشنبه برنده خود را خواهد شناخت.

مشاهده دیگر اخبار سینما

مشاهده دیگر اخبار تئاتر