نسخه تصویری مسترکلاس هانا پولاک با عنوان «مستندسازی در شرایط «بحران» امروز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ منتشر شد.

پایگاه خبری تئاتر: هانا پولاک فیلمبردار، کارگردان و تهیه‌کننده لهستانی که با مستند کوتاه «بچه‌های لنینگرادسکی» نامزد جایزه اسکار و جایزه بفتا شده است، در چهاردهمین دوره‌ جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» مستر کلاس مجازی با عنوان «مستندسازی در شرایط بحران» برگزار کرد.

پولاک در بخشی از این کارگاه می‌گوید: «اگر در موقعیت‌های بحرانی فیلمسازی کنید باید کرامت انسان‌ها را ببینید، باید از آن محافظت کنید، زیبایی آن را نشان دهید. بله، چیزهای زشت و سیاه را هم ثبت کنید، چون بخشی از واقعیت است. اما نمی‌خواهید که تمام فیلمتان سیاه باشد، نمی‌خواهید تمام فیلمتان درباره رنج باشد، نمی‌خواهید از این آدم‌ها قربانیان کامل بسازید. می‌خواهید آن لحظه باارزشی را هم پیدا کنید که آدم‌ها می‌خندند شوخی می‌کنند، وقتی درباره رویاهایشان حرف می‌زنند وقتی از خودشان مراقبت می‌کنند. پس اگر این تنوع زندگی را ثبت کنید، که واقعیت هم دارد افرادی که چنین سختی‌هایی را از سر گذرانده‌اند دلسوزی خیلی بیشتری دارند، تحمل خیلی بیشتری دارند، خیلی مهربان‌ترند، درک بیشتری دارند، بامحبت‌ترند، ارزش زندگی را می‌دانند خیلی بابت چیزهایی که به آنها می‌دهید ممنون می‌شوند. پس در هنگام ساختن فیلمتان، باید چشم‌هایتان باز باشد.»

علاقه‌مندان به سینمای مستند می‌توانند نسخه تصویری این مسترکلاس را در سایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و در بخش کارگاه‌ها و در سایت آپارات تماشا کنند.