نمایشنامه «مارش پیروزی و دو نمایشنامه دیگر» نوشته بهزاد صدیقی در سی امین نشست صحنه کاغذی فرهنگسرای فردوس نمایشنامه خوانی، نقد و بررسی می شود.

پایگاه خبری تئاتر: به نقل از روابط عمومی « فرهنگسرای فردوس »، این جلسه نمایشنامه خوانی با حضور همایون علی آبادی (مدرس و پژوهشگر تئاتر)، بهزاد صدیقی (نمایشنامه نویس، منتقد و پژوهشگر تئاتر) و رامین فناییان(منتقد و پژوهشگر تئاتر) یک شنبه 30 شهریور ساعت 18 در فرهنگ سرای فردوس برگزار می شود.

در سی امین نشست صحنه کاغذی «بهزاد صدیقی» کارگردانی این نمایش‌نامه‌خوانی را برعهده دارد و «بهاره رهنما» و «فهیمه امن‌زاده» نیز این اثر را نقش‌خوانی می‌کنند.

نمایش‌نامه‌ مارش پیروزی بازتاب جنگ هشت ساله‌ ایران و عراق بر روی روح و اندیشه دو زن جوان است. در این نمایش‌نامه رعنا نویسنده ای است که می خواهد با نگاه تلخی که به جنگ دارد قصه‌ دیده‌های خویش و اطرافیانش را که در این مصیبت از‌ دست ‌داده بنویسد. وی در زمانی بعد از جنگ زندگی می کند و روزگاری را طی می کند که برای مردم دیگر گفتن از تلخی‌های جنگ اهمیت چندانی ندارد و ...

گفتنی است، نمایش‌نامه‌ مارش پیروزی در‌ 82 صفحه‌ قطع رقعی با شمارگان 1000 نسخه توسط انتشارات افراز در دسترس علاقه‌مندان قرار‌گرفته ‌است؛ در این مجموعه دو نمایش‌نامه‌ دیگر به نام‌های «تلفن بی‌موقع» و «تلفن آن سوی خط» از دیگر نوشته‌ها‌ی بهزاد صدیقی نیز منتشر شده است.

بنا بر این گزارش، پیش از این در سلسله نشست‌های صحنه‌ی کاغذی نمایش‌نامه‌های «درست کارترین قاتل دنیا» نوشته‌ افشین هاشمی ، «اتاق شماره‌ 6 و سه نمایش نامه‌ دیگر» نوشته‌ خسرو حکیم‌رابط ، «پیتوک و پسر انسان« نوشته‌ حسن باستانی ، «محال هم ممکن است« نوشته‌ سیروس همتی ، «افسانه‌ پادشاه و ریاضیدان« نوشته‌ نغمه ثمینی و مهدی بهزاد ، «زندگی یک رویاست« نوشته‌ مهدی میر‌باقری و ... نمایش‌نامه‌خوانی، معرفی ، نقد و بررسی شده است.

سلسله نشست های صحنه‌ی کاغذی با هدف معرفی و نقد و بررسی نمایش‌نامه‌های منتشر‌ شده‌ ، آخرین یک‌شنبه‌ هر ماه در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار ‌می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند در تاریخ یاد‌ شده به نشانی فلکه‌ دوم صادقیه ، بلوار فردوس،بعد از چهار‌ راه مخابرات ، فرهنگ‌ سرای فردوس مراجعه و برای اطلاعات بیش‌تر با شماره تلفن44058900 تماس گرفته و یا به تارنمای ferdos.farhangsara.ir مراجعه کنند.