چند روزی است که بخش زیادی از اخبار به پرونده قتل فجیع «بابک خرمدین» اختصاص پیدا کرده است. هر کجا که می‌رویم بالاخره یک جای صحبت به پدر و مادری می‌رسد که بدون عذاب وجدان، دست شان را به خون فرزندان‌شان آغشته کرده‌اند! در این میان اما برخی کارشناسان حجم بالای اخبار را برای اضطراب عمومی جامعه مضر می‌دانند و در عین حال برخی هم عمیقا باور دارند که تمام ابعاد این پرونده باید منتشر و ریشه‌یابی شود.

پایگاه خبری تئاتر: بهروز بهزادی، روزنامه‌نگار پیشکسوت و رئیس شورای سیاستگذاری روزنامه «اعتماد»درباره نحوه پوشش اخبار مربوط به قتل بابک خرمدین (کارگردان) و پرونده پدر و مادر این کارگردان به عنوان متهمان به قتل، اظهار کرد: اینکه حجم اخبار مربوط به این پرونده در چند روز گذشته زیاد بوده است، اصلاً اشکالی ندارد؛ اما باید یادمان باشد آن‌چنان ننویسیم که از این آدم‌ها قهرمان ساخته شود.

او ادامه داد: یادم است وقتی خبرنگاری جوان بودم برای پوشش خبر اعدام یک مجرم، سر صحنه حاضر شدم و ناخودآگاه آنقدر قشنگ جریان را روایت کردم که روز بعد با دفتر روزنامه تماس می‌گرفتند و می‌گفتند چرا آن جوان را کشتند؟ آن زمان یاد گرفتم که نباید درباره موضوعاتی که مرتبط با جرم، جنایت و سیاست است قهرمان‌سازی شود؛ چرا که موضوع بسیار خطرناکی است. درباره جریان قتل بابک خرمدین نیز امیدوارم دوستان رسانه‌ای سعی کنند که با نگاه مشمئزکننده‌ای به این پرونده بپردازند تا احیاناً کسی الگوبرداری نکند.

تصاویر - پدر و مادر بابک خرمدین در دادسرای جنایی

این روزنامه‌نگار پیشکسوت خاطرنشان کرد: این خبر به قدری بزرگ است که نه تنها باید منتشر شود بلکه باید بارها و بارها درباره آن گفت‌وگو کرد و ابعاد اجتماعی آن را مورد بررسی قرار داد. سال‌ها بر سر همه چیز سرپوش گذاشتیم و سانسور کردیم که جامعه دچار اضطراب نشود، اما کار به اینجا رسیده است که پدری داماد و دختر خود را می‌کشند، سال‌ها هم می‌گذرد و جامعه هم اصلاً متوجه نمی‌شود‍!

بهزادی با تاکید بر اینکه «نباید به بهانه اینکه جامعه ناراحت می‌شود بر سر موضوعات مختلف سرپوش گذاشت»، افزود: اخبار حوادث نشانه‌ای از آنچه در جامعه اتفاق می‌افتد، است. جامعه ما خشن شده است و رسانه‌ها باید بتوانند علل این موضوع را جست‌وجو کنند. به عنوان مثال پرونده بابک خرمدین همانند یک عفونت در جامعه یا همانند تبی است که نشانه یک درد است. رسانه‌ها باید بگردند آن درد و درمان‌های آن را پیدا کنند.


منبع: خبرگزاری ایسنا