مستند "برفاب" به کارگردانی احمد آزاد درباره شهرستان "قروه" است و مستندساز به گفته خودش تلاش کرده است تا در این مستند بیشتر معرف آثار تاریخی و طبیعی این شهر واقع در استان کردستان باشد.

پایگاه خبری تئاتر: این مستند چهارشنبه 5 خرداد ماه در یک نشست در شهر قروه رونمایی می شود اما مستندساز در تلاش است، این مستند را برای جشنواره ها و  اکران گسترده تر آماده کند تا مخاطبان بیشتری آن را ببینند.

 فیلمبرداری  این مستند به تهیه کنندکی دکتر عابدین رستمی (امام جمعه قروه)؛ بیش از یکسال به طول انجامیده است و  در 4 فصل سال در شهر قروه و طبیعت این شهر اتفاق افتاده است.

مستند "برفاب" حکایت روان آبهای فصلی است که از کوههای مهمی مانند بدروپریشان جاری می شود و از میان تاریخ (ستایشگاه قصلان،حمام تاریخی قصلان،آبشار سنگین آباد، امامزاده باباگرگر،دریاچه سراب قروه و پل فرهادآباد و . . .) گذر می کند  و در انتها با پیوستن به یک رود شور تمامی این آبهای شیرین از بین و غیر قابل استفاده می شود.

به گفته احمد آزاد، مستند "برفاب" یکی از 3 اپیزودی خواهد بود که برای  شهر "قروه" ساخته می شود و در ادامه توضیح می دهد: ما تلاش داریم از سه عنصر حیات برای انسان و زمین مجموعه 3 اپیزودی  آب– خاک –باد و آتش را بسازیم که مجموعه این 3 اپیزود انسان و زمین نام دارد اما در حال حاضر "برفاب" تهیه شده و بخشی از اپیزود خاک که بنام "دشت ممنوعه" نامگذاری کردیم، فیلمبرداری شده است.

عوامل مستند برفاب عبارتند از: تحقیق و پژوهش و نویسنده : راحیل ایلکا، مدیرفیلمبرداری : هادی آزاد و محمد سلطانی،صدابردار:رضا نوروزی،مدیرتولید:حامد طاهری نژاد،تدوین: امیر نقشینه پور- محمد علی بیک
صداگذار:شادی غنی زاده و عکاس: نیما اشتری.