مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی،با حضور «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تقدیر از «علی منتظری» اولین بنیانگذار جشنواره نمایش عروسکی برگزار می‌ش

پایگاه خبری تئاتر: مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره شنبه 29 شهریور ماه ساعت 19:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود. در این مراسم علاوه بر مدیران تئاتری، «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور و سخنرانی خواهد داشت.

بر این اساس، در مراسم اختتامیه علاوه بر تقدیر از «علی منتظری»، جوایز بخش نمایشنامه‌نویسی نیز اهدا خواهد شد.

در این مراسم که اجرای آن را نگار استخر برعهده دارد، قرار است گروه موسیقی کودکان به سرپرستی «الکا هدایت» به اجرای برنامه بپردازد.

همچنین دو گروه موسیقی دیگر به سرپرستی «آیدین صمیمی‌مفخم» و «احسان تارخ» نیز به اجرای برنامه می‌پردازند.

در پایان این دوره از جشنواره از تمام گروه‌های نمایشی حاضر با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره تقدیر می‌شود.

 همچنین روز گذشته 27 شهریورماه،سفیران و نمایندگان فرهنگی اسپانیا و هلند به تماشای نمایش‌های کشورشان که در این دوره از جشنواره تئاتر عروسکی اجرا دارند، نشستند.

در ششمین روز از جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی،سه نمایش در بخش بین‌الملل به صحنه رفت که در میان این نمایش‌ها،«دست‌های رقصان» از کشور اسپانیا میزبان سفیر کشورش بود. همچنین نمایندگان فرهنگی هلند به تماشای نمایش «آنتیگونه» محصول کشورشان نشستند.

بر اساس این خبر، «پدرو وینا» سفیر فرهنگی کشور اسپانیا و «آراگون» کاردار فرهنگی این کشور با حضور در تالار «حافظ» به تماشای نمایش «دست‌های رقصان» به کارگردانی «دوریان گری» نشستند. این نمایش در دو روز آخر جشنواره به روی صحنه رفته و می‌رود. گروه دوریان گری مجموعه‌ای از قطعات کوتاه‌شان را در این نمایش اجرا می‌کند. مجموعه‌ای که تجربیات 9 ساله شعبده بازی، تکنیک بادکنک و مهارتهای اعجاب‌آور دست‌های آنهاست.

نمایش «آنتیگونه» نیز در تالار سایه اجرا می‌شود و در روز پنج‌شنبه میزبان نمایندگان فرهنگی کشور هلند بود. کارگردان این نمایش «نیکول باتلر و اولریکه کواید» است.

«آنتیگونه»، اقتباسی در قالب تکنیک تلفیقی از تراژدی یونانی سوفوکل است که در سال ۴۴۲ پیش از میلاد نگاشته شده است.این نمایش محصولی مشترک از طراحی حرکت نیکول بیوتلر و کارگردانی اولریکه کواید است. این اثر روایتگر داستان اصلی در قالب برخی مسائل امروزی است.

پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی به دبیری مرضیه برومند فردا 29 شهریور ماه طی مراسمی در تالار وحدت به کار خود پایان می‌دهد.