مهدی حسینی‌ وند، کارگردان فیلم سینمایی «سیارک» در نشست رسانه‌ای این فیلم در جشنواره جهانی فیلم فجر از علاقه خود به داستان‌های ساده و بی‌افت‌وخیز در سینما خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: نشست خبری فیلم سینمایی «سیارک»، یکی از ۲ فیلم بلند ایرانی راه‌یافته به بخش جلوه‌گاه شرق سی‌وهشتمین دوره جشنواره، عصر امروز چهارشنبه پنجم خردادماه با حضور مهدی حسینی‌وند، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده، آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز و هادی کاظمی، بازیگر در محل گذر اجتماعات پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

در ابتدای این نشست، کارگردان «سیارک» درباره سابقه خود در حوزه تدوین و ورودش به عرصه کارگردانی گفت: من از جوانی با نیت کارگردانی، وارد حوزه تدوین شدم و بیشتر سعی می‌کردم برای کسب تجربه در زمینه کارگردانی فعالیت کنم. همچنان هم دوست دارم تدوین و کارگردانی را هم‌زمان جلو ببرم.

حسینی‌وند در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر اینکه ایده شکل‌گیری این اثر از کجا آمد، بیان کرد: حدود ۲ سال قبل یک داستان اقتباسی انتخاب کردم و می‌خواستم آن را بسازم، اما سرمایه آن فراهم نشد تا اینکه اردیبهشت پارسال به سمت سیستان‌وبلوچستان رفتیم؛ آنجا ابراهیم توجه من را به‌شدت جلب کرد و بعد از بازگشت از آنجا قصه آن را نوشتم.

او افزود: سعی کردم خیلی جمع‌وجور و با یک جمع همراه و پایه این پروژه را بسازم. این موضوع ریسک خیلی زیادی داشت؛ نگران بودم که خیلی از صحنه‌های حسی آن به دلیل وجود نابازیگر درنیاید که خدا را شکر این اتفاق نیفتاد.

بخش بعدی این نشست به صحبت‌های عظیمی‌نژاد، آهنگساز این اثر اختصاص داشت. او درباره تجربه همکاری با حسینی‌وند گفت: من حسینی‌وند را حدود ۲۵ سال است که می‌شناسم. او همیشه آرامشی دارد که این مسئله در این فیلم هم وجود داشت.