با وجود آنکه سینماها از خطر تعطیلی پیاپی ناشی از اوج و فرودهای کرونا تا حدودی دور مانده‌اند، اما هنوز تعداد قابل توجهی از سینماداران تهران حاضر به بازگشایی سالن‌های خود نشده‌اند و مهمترین دلیل آن را نبود فیلم مخاطب پسند، هزینه بالای سینما در صورت بازگشایی و نیز روند کند واکسیناسیون اعلام می‌کنند.

پایگاه خبری تئاتر: با وجود تاکید زیادی که در یک سال و نیم گذشته بر رعایت پروتکل‌ها در سینماها و کم‌خطر بودن نسبت به بسیاری از مکان‌های تفریحی دیگر شده اما نبود مخاطب، خیلی از سینماها را به تعطیلی کشانده و البته آن تعدادی هم که همچنان باز هستند، شاید تعداد بلیت‌هایی که در روز می فروشند به کمتر از انگشتان یک دست برسد.

در تهران سینماهای قدیمی و شناخته‌شده‌ای همچنان تعطیل هستند که از بین آن‌ها به سینماها و پردیس‌های قدس، فلسطین، ایران، پایتخت، پیروزی، گلریز، عصر جدید، مرکزی، مگامال، زندگی، اریکه ایرانیان، شهرک، ارگ، سمرقند، راگا، تماشا، رازی، شمیران، دزاشیب، دهکده المپیک، هدیش، صبا، شکوفه و باغ کتاب می‌توان اشاره کرد.

البته برخی از این سینماها مشکلات غیرسینمایی هم دارند مثل گلریز که به خاطر مشکلات مالکیتی مدتی است پلمپ شده یا شهرک که پس از تبلیغ سانس خانوادگی و قلیان با تصمیم مدیرانش قرار است از چرخه اکران سینمایی خارج شده و به سالن‌هایی برای پخش فوتبال و سریال‌های شبکه نمایش خانوادگی به صورت اختصاصی و برای رونق فوت‌کورت‌های اطراف سالن‌ها تبدیل شود.

مگامال یکی از مجموعه‌هایی است که از اسفند 1399 فعالیت خود را آغاز نکرده و مدیرانش کفاف ندادن هزینه‌ها و نبود فیلم‌های خوب را دلیل اصلی بسته بودن سالن‌ها می‌دانند.

گفت وگو با بسیاری از مدیران این سینماها نشان می‌دهد که اصلی‌ترین دغدغه آن‌ها اکران فیلم خوب است که به نظر می‌رسد هیچ تهیه‌کننده‌ای حاضر به نمایش فیلم خود در این روزها نیست.

دو هفته قبل شورای صنفی نمایش از ورود فیلم «گل به خودی» به چرخه اکران خبر داد ولی هنوز خبری از نمایش این فیلم نیست و گفته شده شاید بعد از تعطیلات نیمه خرداد روی پرده رود. با این حال به نظر می‌رسد دست‌کم تا پایان انتخابات ریاست جمهوری، اتفاق جدیدی در اکران سینماها رخ ندهد و شاید در این مدت تعداد سینماهای خاموش بیشتر هم شود، چرا که برخی سینمادارها معتقدند تا پایان سال این روند ادامه خواهد داشت.


منبع: خبرگزاری ایسنا