عباس جوانمرد پس از دیدن نمایش «فرجام سفر طولانی طوبی» گفت: من امشب شانس این را داشتم تا نمایشی را ببینم که در بسیاری از صحنه ها بدیع و نو بود.

پایگاه خبری تئاتر: عباس جوانمرد هنرمند شناخته شده تئاتر ایران که در آخرین اجرای نمایش «فرجام سفر طولانی طوبی» قبل از جشنواره عروسکی میهمان گروه اجرایی بود، پس از تماشای این اثر با حضور در پشت صحنه نمایش و گفت وگو با عوامل این اثر گفت: به نظرم نمایش بسیار خوبی را دیدم و شما خوش درخشیدید.

موسس گروه «هنر ملی» ضمن تمجید از حضور چهره های جوان در این اثر، افزود: در مجموع در این نمایش توانایی های زیادی را دیدم. اعتقاد دارم حتی برخی از این توانایی ها را در نمایش می توان نادیده گرفت تا تماشاگر بهره بیشتری از این اثر ببرد یا حتی در جاهایی می طلبد بازیگران برونی تر کار کنند که این به هماهنگ تر شدن نمایش هم کمک خواهد کرد.

جوانمرد با اشاره به اولین قانون عرضه و تقاضا در هر زمینه ای، خطاب به کارگردان این نمایش گفت: در این نمایش آنقدر صحنه های بدیع و نو وجود دارد که احساس کردم شما باید از برخی از آنها بگذرید یا به عبارت بهتر برخی از صحنه ها را هرس کنید تا اثر ارزش های واقعی خود را نشان دهد.

این هنرمند نام آشنای تئاتر ایران، با اشاره به طراحی این اثر گفت: در زمینه طراحی صحنه و میزانسی که مبتنی بر این صحنه طراحی شده کار بسیار جذابی را دیدم. اعتقاد دارم نمایش های زیادی تمایل به واقع گرایی دارند. در عین حال به اعتقاد من سوژه های زیادی هم هستند که به سمت تئاتری شدن سوق پیدا می کنند این نمایش هم از این دست کارها است که من به شخصه با توجه به ریشه های شناخته شده تئاتر ایران تمایل بیشتری به این نوع کارها دارم.

محسن حسن زاده کارگردان نمایش «فرجام سفر طولانی طوبی» نیز در پایان اثر با اشاره به حضور عباس جوانمرد، گفت: نسل من از تورق تاریخ تئاتر ایران با عباس جوانمرد آشنا شد ولی همچنان شاگردان این بزرگوار به تاثیر حضور و عملی که ایشان در حوزه تئاتر داشته اند تاکید می کنند و این برای ما افتخاری است که همچنان از وجود چنین معلمی بهره می بریم.

اجرای نمایش «فرجام سفر طولانی طوبی» به نویسندگی علیرضا نادری و کارگردانی محسن حسن زاده که به دلیل آغاز پانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی متوقف شده بود، از تاریخ دوشنبه 31 شهریورماه ساعت 19 اجرای خود را در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر از سر خواهد گرفت.