پیام لاریان نویسنده و کارگردان تئاتر از آماده سازی نمایش «موش ها و آدم ها» خبر داد که به ۱۰ سال از زندگی بدترین کارگردان تئاتر ایران که پیام لاریان نام دارد، می‌پردازد.

پایگاه خبری تئاتر: پیام لاریان نویسنده و کارگردان تئاتر درباره تازه‌ترین فعالیت‌هایش گفت: به تازگی انتشارات نمایش نمایشنامه «اشتقاق» را منتشر کرده است که قصد داشتم آن را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببرم اما بعد از چند جلسه تمرین ترجیح دادم فعلاً کار را تعطیل کنم چون هنوز شرایط به ثبات نرسیده و مشخص نیست اجراها چه سرنوشتی پیدا کنند. با این وضعیت فقط ضرر مالی می‌کنیم و تماشاگر هم به دیدن کار نمی‌آید.

وی ادامه داد: نمایشنامه دیگری با عنوان «مدیترانه ای» نوشته‌ام که خیلی جذاب از کار درآمده اما بسیار طولانی است. تصمیم داشتم این نمایشنامه را که ۶ بازیگر دارد خودم به صحنه ببرم اما یک گروه تئاتر کرمانشاهی به سرپرستی محمدرضا درند که همیشه خیلی خوب کار می‌کنند و در جشنواره‌ها نیز حضور پررنگی دارند از من خواستند که نمایشنامه را برای اجرا به آنها بدهم که پذیرفتم و در نهایت به سراغ نگارش نمایشنامه‌ای رفتم که مدت‌ها بود قصد داشتم آن را به نگارش درآورم و «موش‌ها و آدم‌ها» نام دارد و قصد دارم به جای «اشتقاق» آن را به صحنه ببرم.

لاریان درباره ویژگی‌های نمایشنامه بیان کرد: مشکل «اشتقاق» برای اجرا این است که بازیگرانش ۴ پسربچه هستند و اجرا در چنین شرایطی در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر سخت است اما «موش‌ها و آدم‌ها» ۸ بازیگر دارد که می‌توانم با گروه خودم آن را برای اجرا آماده کنم. نمایش به شکلی در حوزه تئاتر مستند جای می‌گیرد و داستان آن درباره کارگردانی به نام پیام لاریان است که بدترین کارگردان تئاتر ایران است که همیشه حسرت هنرمندان موفق تئاتر را دارد و ما در طول یک ساعت و نیم، ۱۰ سال از زندگی او و مشکلات و آرزوها و افسردگی‌هایش را می‌بینیم.

این نویسنده با اشاره به اینکه نمایش احتمالاً اواخر سال که واکسیناسیون به صورت گسترده‌تری انجام گرفته است به صحنه می‌رود این اثر نمایشی را یک کمدی سیاه خواند که به نقد شرایط امروز تئاتر ایران می‌پردازد.

لاریان که مدیریت تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران را نیز برعهده دارد در پایان درباره فعالیت‌های این سالن عنوان کرد: این روزها نمایش «هیچ، میان ما» سیاوش پاکراه در روزهای سه شنبه، پنجشنبه و جمعه به صورت رایگان و از طریق نام نویسی روی صحنه می‌رود که هر اجرا تنها میزبان ۲۰ مخاطب است. بعد از پایان این رویداد دیگر برنامه‌های تماشاخانه اعلام خواهد شد.


منبع: خبرگزاری مهر