پایگاه خبری تئاتر: وحید پرشاد کارگردان فیلم سینمایی «زمستان بود» گفت: مراحل فنی فیلم سینمایی «زمستان بود» با وسواس دنبال شده و در حال حاضر صداگذاری و اصلاح رنگ آن در حال انجام است، بعد از اینکه نسخه تدوین شده فیلم آماده شد تصمیم گرفتیم بعد از پایان مراحل فنی آن را در جشنوارههای بینالمللی به نمایش گذاریم و در تلاش هستیم تا این اتفاق رخ دهد.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا این فیلم برای حضور در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر اقدام نکرد، بیان کرد: واقعیت این است که نه فرمی برای حضور در این جشنواره پر کرده بودیم و نه فیلم در شرایطی بود که برای حضور در جشنواره آماده شود، به همین دلیل تصمیم گرفتم برای آماده کردن این فیلم چندان عجله نکنیم و سرفرصت آن را آماده کنیم.
این کارگردان جوان توضیح داد: البته این را هم باید بگویم که از نظر من جشنواره جهانی فیلم فجر در این دوره با وجود شیوع ویروس کرونا، چندان جشنواره پرشور و حرارتی نبود و به خاطر همین فکر میکنم در این زمینه تصمیم درستی گرفتم، چرا که فکر میکردم «زمستان بود» در این جشنواره میسوخت.
وی ادامه داد: چند باری به پردیس چارسو برای حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر رفتم و متوجه شدم که این جشنواره مانند سالهای گذشته چندان پرشور و پرحرارت برگزار نشده است.
پرشاد با اشاره به اینکه برنامه ریزی های لازم برای حضور در جشنوارههای بینالمللی را انجام داده است، توضیح داد: امیدوارم در سال جاری با توجه به مساله واکسیناسیون در کشورهای اروپایی، شرایطی فراهم شود تا جشنوارههای بین المللی فیلم به صورت حضوری برگزار شود.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود تاکید کرد: «زمستان بود» به یک فرم و ساختار جدیدی رسیده است که میتواند یک اثر متفاوت در سینمای ایران باشد، اثری که با صراحت بیشتری داستان در آن روایت شود. سعی کردهام که در این فیلم بدون خودسانسوری حرف خود را بزنم.
این کارگردان بیان کرد: «زمستان بود» درباره دختری است که گمشده است و مادر دختر برای پیدا کردن وی از رشت به تهران میآید و من تمام تلاش خود را کردهایم تا براساس نوع داستان، حس تعلیق را به درستی در آن ایجاد کنم. درست است که از این نوع فیلمها در سینمای دنیا زیاد ساخته شده است اما من هم سعی کردهام که از لحاظ ساختاری از همان فرمول سینمای جهان در این گونه استفاده کنم تا تبدیل به یک اثر ساده نشود.
پرشاد در پایان گفت: تاکید میکنم که در این فیلم سعی کردهام تا بدون ترس و محافظه کاری قصه خود را بگویم، این روزها سینمای ایران محافظه کار شده است و این مساله چندان به نفع سینمای ایران نیست.
منبع: خبرگزاری مهر