نمایش «تن‌ها» نوشته و کارگردانی علیرضا معروفی از تیر سال جاری در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر: علیرضا معروفی پس از اجرای نمایش «شکم» در تالار قشقایی، این بار با نمایش «تن‌ ها» به مجموعه تئاترشهر می‌آید.

معروفی در گذشته با نمایش «عقیم» مقام اول نویسندگی و کارگردانی در بیست و چهارمین جشنواره ملی لاله‌های سرخ اندیمشک را به‌ دست آورده و جایزه اول نویسندگی و کارگردانی از نهمین جشنواره استانی البرز برای نمایش «شکم» نیز در کارنامه او به چشم می‌خورد. وی با آخرین اثرش نمایش «تن‌ها»، مقام نخست کارگردانی را در جشنواره تئاتر «مقاومت» کسب کرد و در جشنواره فجر نیز رتبه نخست طراحی لباس را به دست آورد.

او نمایشنامه «تن‌ها» را در سال ۹۸ نوشت. این اثر برگرفته از کتابی درباره خاطرات رزمنده‌ای است که در ۱۳ سالگی اسیر شده بود. این نمایش قصه ۸ اسیر است که برای تخلیه اطلاعات، سه روز در یک سلول کوچک یک در یک متری در استخبارات عراق نگه داشته شده‌اند.

نمایش «تن ها» به صورت رئالیستی نوشته شده اما شیوه اجرایی فضایی مینیمال دارد. ۸ کاراکتر نمایش به صورت جدا از هم و با فاصله‌ای یک متر از یکدیگر روی صحنه حضور دارند و با چینش نور و فضاسازی در موقعیت سلول قرار می‌گیرند.

تمرین‌های این نمایش به صورت فشرده با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شده است و در زمان اجرا هم با برنامه‌ریزی صحیح و رعایت کامل دستورالعمل‌های ستاد کرونا به صحنه خواهد رفت.

بازیگران نمایش «تن‌ها» (به ترتیب حروف الفبا) امیررضا حشمی پور، محمدجواد حشمی پور، ارسلان خالویی، فرزاد تجلی، فردین شاه حسینی، هادی شیخ الاسلامی، حسین عارف، آرمان میرزایی، حامد نساج بخارایی و محمد نیازی هستند.

اسامی سایر عوامل اجرایی و اخبار تکمیلی به زودی اعلام می‌شود.