دبیر اجرایی بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: همدان در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان میزبان 400 مهمان در بخش بین الملل و داخلی است.

پایگاه خبری تئاتر:  مجید فروتن ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان همدان اظهار داشت: بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از 15 تا 21 مهرماه در همدان برگزار می شود.

معاون فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه افتتاحیه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوانان مصادف با روز جهانی کودک است، افزود: همچنین اختتامیه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز با عید غدیر همزمان می شود.

وی با اشاره به اینکه همدان همواره میزبان خوبی برای جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان بوده است، بیان داشت: همدان توانایی بالایی در برگزاری سایر برنامه های بزرگ و فراتر از جشنواره بین مللی تئاتر را دارد.

فروتن با بیان اینکه شعار امسال جشنواره "هویت، امروز، فردا" است، ابرازداشت: جشنواره در شش روز در همدان برگزار می شود.

دبیر اجرایی بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان عنوان داشت: مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان پانزدهم مهرماه ساعت 16 تا 18 در سالن ورزشی ابن سینا واقع در خیابان شکریه همدان و با حضور مردم برگزار می شود.

وی در ادامه گفت: مدعوین حاضر در مراسم افتتاحیه خانواده ها، گروه های شرکت کننده، معاون وزیر، استاندار، معاونین و دیگر مسئولان هستند.

فروتن با بیان اینکه برای برگزاری جشنواره بین المللی تئاترکودک و نوجوان هشت سالن درگیر می شود، ابراز داشت: از این تعداد سالن دو سالن در مجتمع آوینی، دو سالن در مجتمع بوعلی قراردارد و مابقی سالن های تالار فجر، کانون مهدیه، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و سالن اداره کل است.

برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با 11 بخش

معاون فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به اینکه ظرفیت سالن ها روزانه شش هزار نفر در روز است، عنوان داشت: در نهایت 36 هزار نفر پوشش داده می شود.

وی با بیان اینکه هر سالن روزانه در سه سانس فعالیت می کند، اظهار داشت: یک سانس در صبح و مخصوص دانش آموزان و دو سانس نیز در عصر و برای عموم مردم و بلیت های اهدایی است.

فروتن با اشاره به اینکه جشنواره امسال در 11 بخش برگزار می شود، اظهار داشت: این بخش ها در سه قالب نمایشی، پژوهشی و کارگاهی و در دو قالب رقابتی و غیر رقابتی است.

معاون فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه همدان پذیرای 400 نفر میهمان است، افزود: از این تعداد 20 نفر در حوزه بین الملل هستند که محل استقرار آنها در هتل باباطاهر و دیگر مهیمانان نیز در باشگاه معلمان هستند.

وی بیان داشت: امسال برای اولین بار در جشنواره بین المللی کودک و نوجوان بخش دانش آموزی نیز اضافه شده که هدف از آن این است که آموزش و پرورش که متولی آموزشی است در کنار آموزش به حوزه تئاتر و نمایش سوق پیدا کنند و دانش آموزان به صورت حرفه ای به آن نگاه کنند.

فروتن در ادامه سخنانش گفت: همچنین برای اولین بار در بخش خردسال یک سالن اضافه شده و بخش های سنی تفکیک شده اند و هر حوزه در راستای حوزه های سنی فعالیت می کند.

معاون فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ابراز داشت: برگزاری تئاتر در مهدکودک ها، بازدید از مرکز بی سرپرستان بهزیستی و برپایی نمایشگاه عکس و پوستر از دیگر برنامه ها است.

فروتن عنوان داشت: همچنین در 14 مهرماه از ساعت 9 صبح نیز نقاشی خیابانی در آرامگاه باباطاهر برگزار می شود.

وی بیان داشت: جلسه شورای تامین ویژه افتتاحیه و اختتامیه جشنواره تئاتر برگزار و آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره برق، دانشگاه بوعلی سینا، آتش نشانی، بهزیستی و مخابرات در این راستا کمک و همیاری های لازم را انجام دهند.