کتاب «بیست زخم کاری» که سریال «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان از روی آن اقتباس شده است، پس از پخش قسمت نخست در بازار کتاب نایاب شد.

پایگاه خبری تئاتر: مهدی یزدانی‌خرم (سر ویراستار بخش ادبیات نشر چشمه) گفت: پس از پخش قسمت نخست سریال «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، چاپ چهارم کتاب «بیست زخم کاری» نوشته محمود حسینی‌زاد در فروشگاه‌های کتاب نشر چشمه به پایان رسیده است. استقبال از نسخه الکتریکی کتاب هم باتوجه به آمارهایی که از سوی مسئولان سایت فیدیبو دریافت کردیم، بسیار خوب بوده به طوری که جزو رمان‌های پرفروش این سایت است.

تصاویر- عکس های سریال زخم کاری

وی با اشاره به امکان تجدید چاپ مجدد کتاب افزود: مسئولان نشر چشمه در تلاش هستند با طی کردن سریعتر مراحل اخذ مجوز چاپ پنجم کتاب را روانه بازار کنند.

یزدانی خرم با بیان اینکه اقتباس از آثار ادبی بر رونق بازار کتاب می‌افزاید، گفت: علاقه مخاطبان به تماشای فیلم و سریال می‌تواند نیروی محرک خوبی باشد که در صورت استفاده از ظرفیت‌های یک رمان برای اقتباس ادبی استقبال از فروش کتاب هم بالا برود. اتفاقی که برای کتاب «بیست زخم کاری» افتاده است موید این مطلب است که سینما و ادبیات در کنار هم می‌تواند به رونق و بالا رفتن سطح سلیقه مخاطب کمک کند.

محمود حسینی‌زاد، نویسنده و مترجم ایرانی است که تالیفات زیادی را تا امروز در بازار کتاب عرضه کرده است و رمان «بیست زخم کاری» را سال ۱۳۹۵ در نشر چشمه منتشر کرده که تا امروز چهار بار تجدید چاپ شده است.

سریال «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت کشیان جدیدترین محصول فیلیمو است که با اقتباس از رمان حسینی‌زاد و نمایشنامه مکبث اثر ویلیام شکسپیر ساخته شده است.

جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، عباس جمشیدی‌فر، مهدی زمین‌پرداز، امیرحسین هاشمی، (با هنرمندی) سیاوش طهمورث، کاظم هژیرآزاد، منوچهر علی‌پور، مه‌لقا باقری، مائده طهماسبی، (با معرفی) مرتضا امینی‌تبار و سارا حاتمی، (هنرمندان خردسال) نیوشا علی‌پور و مه‌یاس پازوکی، بازیگران «زخم کاری» هستند.