اداره کل هنرهای نمایشی به خبر کناره‌گیری شکرخدا گودرزی از تئاتر واکنش نشان داد.

پایگاه خبری تئاتر: به دنبال انتشار نامه‌ی شکرخدا گودرزی خطاب به قادر آشنا و کناره‌گیری‌اش از تئاتر در اعتراض به فراهم نشدن شرایط برای نمایشنامه‌خوانی ۵ نمایشنامه اجرا شده‌اش (بهرام چوبینه، سیاووش، رستم و اسفندیار، خواجه نظام الملک و سهروردی) در لرستان، روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی توضیحی ارسال کرد.

متن توضیح این اداره به شرح زیر است:

در پاسخ به مطلب منتشر شده با عنوان « در نامه‌ای به مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی؛/ شکرخدا گودرزی از تئاتر کناره گرفت» خواهشمند است توضیحات روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی را منتشر کنید:

«۱- قاعده حمایت از رخدادهای تئاتری در استانهای کشور بر اساس عقد تفاهمنامه‌های مابین معاونت محترم امور هنری و ادارات کل فرهنگ‌وارشاد اسلامی استانهاست.

۲ - هیچگونه درخواستی مکتوب از استان لرستان به منظور برگزاری جلسات نمایشنامه‌خوانی در شهرهای تابعه تاکنون دریافت نشده است و جناب آقای گودرزی خود درخواست برگزاری جلسات نمایشنامه‌خوانی را اعلام و ارائه نمودند که به منظور حمایت از هنرمندان استانها مورد موافقت مدیرکل هنرهای نمایشی خارج از مفاد تفاهمنامه و موارد قید شده در آن قرار گرفت.

۳- مبلغ بیست میلیون تومان متناسب با پیشنهاد آقای گودرزی جهت نمایشنامه خوانی در نظر گرفته شد که می‌توانست حتی با حمایت و کمک از طریق استان مربوطه هم رقم بالاتری برای اجرای این برنامه تحقق یابد.

بنابراین اداره کل هنرهای نمایشی با توجه به لزوم حمایت از جناب آقای گودرزی به عنوان یک هنرمند پیشکسوت و علیرغم تنگناهای مالی و اعتباری استان و این اداره کل این رقم را پیشنهاد و اعلام نموده است.»