دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران با بیان اینکه بخش مناطق جشنواره از ۲۹ خرداد در تهران برگزار می‌شود اعلام کرد که برگزاری بخش اصلی این دوره جشنواره نیز از ۷ تیر آغاز می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: مجتبی جدی دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران درباره وضعیت برگزاری بخش مناطق جشنواره بیست و سوم گفت: قرار بود بخش مناطق بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی در دانشگاه دامغان برگزار شود ولی به دلیل وضعیت کرونایی موجود مجوز لازم برای برگزاری این بخش در دامغان صادر نشد و به همین خاطر بخش مناطق جشنواره از روز شنبه ۲۹ خرداد به مدت یک هفته در تهران و در مرکز تئاتر مولوی برگزار می‌شود.

وی درباره زمان برگزاری بخش اصلی بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی نیز افزود: روز ۵ تیر اختتامیه بخش مناطق جشنواره برگزار و از ۷ تا ۱۵ تیر نیز بخش اصلی جشنواره بیست و سوم برگزار خواهد شد.

جدی درباره تعداد آثار حاضر در بخش اصلی جشنواره بیست و سوم، توضیح داد: بازبینی آثار تهرانی انجام شده و از بخش مناطق نیز یک یا ۲ اثر به بخش اصلی جشنواره راه پیدا می‌کنند. در نهایت احتمالاً ۲۰ اثر در بخش نهایی بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی حضور خواهند داشت.

دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران درباره وضعیت بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره، اظهار کرد: در بخش بین‌الملل درباره یک تولید مشترک با کشور ترکیه رایزنی‌هایی انجام شده که در صورت تأیید کیفیت، این اثر در بخش بین‌الملل جشنواره حضور پیدا خواهد کرد.

وی درباره سالن‌های میزبان اجراهای بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران گفت: در این دوره از جشنواره مرکز تئاتر مولوی، سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران، تماشاخانه ایرانشهر، عمارت نوفل لوشاتو و عمارت روبه‌رو میزبان خواهند بود. صحبت‌هایی نیز با مجموعه تئاتر شهر برای حضور کارگاه نمایش در جشنواره انجام شده است.

جدی در پایان تأکید کرد: به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها در شرایط کرونایی سالن‌های دانشگاه‌ها در این دوره از جشنواره حضور ندارند. جشنواره بیست و سوم با محوریت مرکز تئاتر مولوی برگزار خواهد شد.


منبع: خبرگزاری مهر