نمایش موزیکال «شیرشاه» با فروش شش میلیارد و 200 میلیون دلاری، رکورد جهانی را پشت سر گذاشت.

پایگاه خبری تئاتر: اقتباس نمایشی «شیر شاه» که از سال 1997 به روی صحنه «برادوی» رفته‌، تاکنون شش میلیارد و دویست میلیون دلار فروش داشته و رکود گیشه‌ بین‌المللی را شکست.

کمپانی والت دیزنی اعلام کرد، «شیرشاه» موزیکال بیشتر از هر محصول دیگری در رسانه‌های سرگرم‌کننده فروش داشته است. نسخه‌ی انیمیشنی این اثر که سال 1994 به روی پرده‌ی سینما رفت، یک میلیارد دلار فروش داشت.

آمار فروش نسخه‌های سینمایی و نمایشی «شیرشاه» نشان می‌دهد، این اثر از هر فیلم پرفروش‌ دیگری همچون قسمت‌های مختلف هشت‌گانه‌ی «هری پاتر»، «تایتانیک» و مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» پرفروش‌تر بوده است. براساس آمار «دیزنی»، فیلم «آواتار» با دو میلیارد و 800 میلیون دلار بیشترین فروش را در گیشه‌ی جهانی تجربه کرده است.

به گزارش هالیوود ریپورتر‌، انیمیشن «شیرشاه» دومین انیمیشن پرفروش جهان و چهاردهمین فیلم پرفروش جهان در تمام دوران‌ها است. موسیقی این اثر توسط «التون جان» ساخته شده و موفق به کسب اسکار بهترین موسیقی متن و بهترین ترانه اصلی فیلم شد.

«شیر شاه» که از نگاه انجمن فیلم آمریکا، یکی از ۱۰ فیلم برتر جهان در سبک انیمیشن است، در سال ۲۰۱۲ به صورت سه‌بعدی نیز در جهان اکران شد و باز هم به فروش بالایی دست یافت.