مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد با توجه به ورود شهر تهران و برخی شهرهای دیگر به شرایط قرمز کرونایی، اجراهای تئاتری تا اطلاع ثانوی متوقف می‌شوند.

پایگاه خبری تئاتر: قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به اینکه شهر تهران از روز جمعه ۱۱ تیر بار دیگر وارد شرایط قرمز کرونایی شد، درباره وضعیت اجراهای تئاتری گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا وقتی شهر تهران و شهرهای دیگر وارد وضعیت قرمز شد کلیه اجراهای تئاتری متوقف می‌شود.

وی تأکید کرد: بر اساس قانون فعالیت‌های تئاتری به دلیل شرایط قرمز کرونایی تعطیل شده و تا اطلاع ثانوی این تعطیلی ادامه دارد.

مدیرکل هنرهای نمایشی در پایان سخنان خود درباره اینکه این تعطیلی کرونایی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، یادآور شد: تجربه نشان داده که تعطیلی‌های کرونایی حداقل ۲ هفته‌ای هستند ولی اینکه تعطیلی اخیر تا چه زمانی ادامه داشته باشد بسته به شرایط کرونایی شهر تهران و دیگر شهرهایی است که وارد شرایط قرمز کرونایی شده‌اند.

پیش از این تئاتر و سینما که در گروه ۳ مشاغل تعیین شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا بودند در شرایط نارنجی نیز قادر به فعالیت نبودند و وقتی از ابتدای سال با پیگیری‌های انجام شده تئاتر و سینما وارد گروه ۲ مشاغل شدند تنها در شرایط قرمز فعالیت‌های این دو حوزه تعطیل می‌شود.


منبع: خبرگزاری مهر