مدیر مرکز تئاتر مولوی با توجه به شرایط قرمز کرونایی، تعطیلی جشنواره تئاتر دانشگاهی را که در حال برگزاری است به نفع این رویداد ندانست و معتقد است باید روند برگزاری این دوره جشنواره تغییر کند.

پایگاه خبری تئاتر: بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران که سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی موجود در سطح جامعه برگزار نشد و با یک سال تأخیر برگزاری آن به تیر سال ۱۴۰۰ موکول شد، از روز جمعه ۱۱ تیر فعالیت خود را آغاز کرده است. مرکز تئاتر مولوی نیز همچون دوره‌های گذشته جشنواره تئاتر دانشگاهی به عنوان میزبان اصلی این رویداد حضور دارد.

عصر روز جمعه ۱۱ تیر اعلام شد که شهر تهران به همراه برخی شهرهای دیگر کشور وارد شرایط قرمز کرونایی شده و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت مشاغل گروه‌های مختلف تعیین شده به غیر از گروه ۱ در شرایط قرمز متوقف می‌شود.

اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس این مصوبات اجراهای تئاتری را متوقف کرد.

در این شرایط بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی باز هم شرایط سختی را پیش رو دارد و تعطیلی جشنواره‌ای که بعد از ۱ سال تأخیر و با صرف زمان و بودجه به مرحله برگزاری رسیده است، وضعیت مناسبی را برای این رویداد هنری و گروه‌های حاضر در آن رقم نخواهد زد.

امیرحسین حریری مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره وضعیت ادامه برگزاری بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران در این مرکز با توجه به قرمز شدن شرایط کرونایی شهر تهران و تعطیلی فعالیت‌های مشاغل گروه ۲ در این شرایط که تئاتر و سینما را هم شامل می‌شود،  گفت: جلسه‌ای را با مدیرکل فرهنگی وزارت علوم و دبیر جشنواره بیست و سوم داشتیم و این مسأله عنوان شد که با توجه به شرایط قرمز کرونایی فعالیت مشاغل گروه ۲ و جشنواره تئاتر دانشگاهی هم تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: طبیعتاً تعطیلی جشنواره بیست و سوم تئاتر دانشگاهی با توجه به تعویقی که در برگزاری آن افتاده لطمات زیادی به جشنواره وارد خواهد کرد. پیشنهاداتی در خصوص چگونگی برگزاری جشنواره ارائه و قرار شد از طرف اداره کل فرهنگی و همچنین معاونت فرهنگی وزارت علوم با وزارت ارشاد به عنوان مرجع نظارتی بر فعالیت‌های نمایشی و وزارت بهداشت به عنوان نهادی که پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را صادر می‌کند، رایزنی‌های لازم انجام شود تا یکی از این پیشنهادات برای ادامه برگزاری جشنواره بیست و سوم مدنظر قرار گیرد.

حریری با بیان اینکه رعایت قوانین جاری بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت فصل اول کاری تمام تماشاخانه‌های تئاتری است، یادآور شد: ما پیشنهاداتی ارائه داده‌ایم که در صورت اینکه پذیرفته شوند ادامه برگزاری بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی بدون آسیب محقق می‌شود.

مدیر مرکز تئاتر مولوی در پایان سخنان خود تصریح کرد: تعطیلی بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی در شرایط فعلی به نفع این رویداد و تئاتری دانشگاهی نیست و ما با پیشنهاداتی که ارائه دادیم تغییر در روند برگزاری جشنواره ایجاد می‌کنیم که ادامه برگزاری جشنواره به صورت غیرحضوری یکی از این پیشنهادات است.


منبع: خبرگزاری مهر