تنها یک روز پس از آغاز اکران فیلم جدید در سینماها و امید به استقبال مجدد از سالن‌های سینمایی، با اعلام وضعیت قرمز در پایتخت از فردا شنبه، سینماها بار دیگر در آستانه تعطیلی کامل قرار گرفتند!

پایگاه خبری تئاتر: محمدرضا فرجی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی درباره وضعیت فعالیت سینماها از فردا شنبه ۱۲ تیرماه و در شرایط قرمز کرونایی شهر تهران توضیح داد: وضعیت فعالیت سینماهای سراسر کشور بنا بر وضعیت کرونایی هر استان مشخص خواهد شد. آنچه قطعی است، این است که ما در این زمینه به طور کامل تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا خواهیم بود.

وی افزود: ستاد کرونای هر استان، درباره هر یک از مشاغل مانند سینما هر تصمیمی بگیرند، همه ما از سینماداران تا پخش‌کنندگان و صاحبان آثار به آن پایند خواهیم بود.

فرجی تاکید کرد: در پی جابه‌جایی گروه سینما در گروه‌بندی مشاغل کرونایی هم اعلام شده بود که در شرایط قرمز تنها مشاغل خاص امکان ادامه فعالیت دارند و در این نوبت هم بسته به تصمیمات ستاد کرونا، درباره سینماهای شهرهای قرمز تصمیم‌گیری می‌شود.

وی توضیح داد: وزارت ارشاد و سازمان سینمایی و به تبع آن سینماهای سراسر کشور تابع تصمیمات اعلام شده از سوی ستاد کرونای هر استان هستند و نیازی به ابلاغ مجدد از سوی ما برای تعیین تکلیف سینماها نیست. نگاه همه باید به مصوبات ستاد کرونا در هر استان باشد.

این مدیر سینمایی درباره استقبال از فیلم «دینامیت» و تاثیر تعطیلی مجدد سینماها بر روند مثبت احیای سالن‌های سینمایی هم گفت: متاسفانه انتظار نداشتیم مجدد وضعیت شهرها به حالت قرمز برگردد. نه فقط برای سینما که برای سلامت همه مردم دوست داشتیم دیگر شاهد موج پنجم کرونا نباشیم، اما امروز و در این شرایط کماکان اولویت اصلی برای ما سلامت مردم است. تهیه‌کننده و پخش‌کننده این فیلم هم با اطلاع از احتمال وقوع وضعیت قرمز حاضر به اکران فیلم خود شده بودند و امیدواریم با رعایت عمومی پروتکل‌ها و روند بهتر واکسیناسیون شرایط زودتر به حالت ایمن بازگردد. در هر حال تاکید ما این است که سینما مکانی امن برای تفریح خانواده‌هاست و همواره کلیه پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت می‌شود.

فرجی در پایان تاکید کرد: در صورت صدور دستور تعطیلی سینماها از سوی ستاد کرونا، هیچ سینماداری مجاز نیست به‌صورت خودخواسته به فعالیت ادامه دهد و حتماً در صورت مشاهده خود ما با آن برخورد خواهیم کرد.


منبع: خبرگزاری مهر