فیلم «قهرمان» چند روز پس از رونمایی در جشنواره کن، در جشنواره ای در جنوب فرانسه و در فضای باز به روی پرده می رود.

پایگاه خبری تئاتر: هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) برگزار می شود و فیلم «قهرمان» ساخته جدید و فارسی زبان اصغر فرهادی شده اولین نمایش جهانی خود را در بخش مسابقه اصلی این رویداد سینمایی تجربه خواهد کرد.

هفتمین ساخته بلند فرهادی پس از کن، در تاریخ ۲۱ جولای (۳۰ تیر) در جشنواره نمایش در فضای باز «سینما دیاگونال» در شهر مون پلیه برای مخاطبان فرانسوی به نمایش گذاشته خواهد شد.

«قهرمان» با مدت زمان دو ساعت و ۷ دقیقه، درباره شخصیتی به نام رحیم است که به دلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی اش در زندان به سر می برد اما طی دو روز مرخصی در تلاش است، شاکی خود را با پرداخت بخشی از بدهی متقاعد به پس گرفتن شکایت خود کند، اما اتفاقات آنگونه که برنامه ریزی شده پیش نمی رود.

استودیو آمازون حق پخش فیلم «قهرمان» را در آمریکا در اختیار دارد و کمپانی فرانسوی ممنتو پیکچرز، تهیه‌کنندگی و فروش بین المللی فیلم «قهرمان» را بر عهده دارد و این فیلم را در فرانسه نیز اکران خواهد کرد.

در این فیلم امیر جدیدی، محسن تنابنده، رعنا آزادی‌ور، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی و جمعی دیگر از بازیگران که اغلب آنان چهره‌های جدید هستند مقابل دوربین فرهادی رفته‌اند و هایده صفی‌یاری نیز تدوین فیلم را بر عهده دارد.

جشنواره نمایش در فضای باز «سینما دیاگونال» از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ جولای (۳۰ تیر تا ۲ مرداد) برگزار می شود و علاوه بر فیلم «قهرمان»، چند فیلم دیگر حاضر در جشنواره کن شامل «پاریس منطقه ۱۳» ساخته جدید «ژاک اودیار»، «تام مدینا» به کارگردانی «تونی گاتلیف» و «این موزیک برای همه پخش نمی شود» از «ساموئل بنشتریت» در فضای باز به نمایش گذشته خواهند شد.